Performancing Metrics

تأکید انصارالله بر تشکیل دولت وحدت ملی در یمن | اتاق خبر
کد خبر: 328956
تاریخ انتشار: 12 فروردین 1395 - 01:34
جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه یمن منتظر کسی نیست که به این کشور بازگردد و بر آن حکومت کند، خواستار تشکیل دولت وحدت ملی شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، انصارالله یمن امروز (چهارشنبه) تاکید کرد از تشکیل دولت وحدت ملی برای اداره دوره انتقالی حمایت می‌کند.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «مارب پرس»، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی انصارالله گفت: راه‌حل یمن در بازگشت هیچ طرفی به حکومت نیست بلکه با توافق و احیای گفت‌وگویی است که حملات (ائتلاف سعودی) آن را متوقف کرد.

عبدالسلام ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل دولت توافق ملی برای اداره مرحله انتقالی به صورت شفاف، افزود: اگر این موضوع محقق نشده این بدان معناست که تنش و آشوب حکمفرماست، حکومت «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن طی سال‌های گذشته در اداره  کشور ناتوان بوده است.

وی سپس اظهارات هادی و فرستاده سازمان ملل مبنی بر اینکه انصارالله شروط  پنج‌گانه «اسماعیل ولدالشیخ» برای مذاکرات صلح را پذیرفته، تکذیب کرد.

عبدالسلام تاکید کرد: ما این پیشنهادها را نپذیرفته‌ایم و ولدالشیخ فقط از جانب خودش مطرح کرده است.

وی همچنین اعلام کرد هیچ برنامه شفافی درباره جدول کاری مذاکرات به انصارالله ارائه نشده و طرح واضحی برای آتش‌بس وجود ندارد.

عبدالسلام در پایان گفت: اگر اراده برای صلح وجود نداشته باشد، رایزنی‌ها در کویت نیز به سرنوشت رایزنی‌های ژنو دچار خواهد شد.

احتمال می‌رود در هجدهم ماه آینده (آوریل) رایزنی‌هایی برای حل مساله یمن در کویت برگزار شود.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید