Performancing Metrics

فیلمسازان شمالی صاحب انجمن صنفی شدند | اتاق خبر
کد خبر: 329023
تاریخ انتشار: 12 فروردین 1395 - 12:34
مدیر عامل انجمن صنفی فیلمسازان شمال ایران از آغاز به کار این انجمن سینمایی در مازندران خبر داد و اعلام کرد که قرار است بزرگداشتی برای زنده یاد یدالله نجفی صدابردار سینما برگزار شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر مهدی اکبری مدیر عامل انجمن صنفی فیلمسازان شمال ایران با اشاره به این انجمن که در مازندران تاسیس شده است، بیان کرد: ما حدود دو سال پیگیر بودیم تا مجوز تاسیس این انجمن را از سازمان سینمایی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بگیریم که در نهایت موفق شدیم و این انجمن در بابلسر مستقر شده است تا بتواند بین استان های مجاور خود که آنها هم قرار است به نوعی تحت پوشش قرار بگیرند مرکزیت داشته باشد.

وی ادامه داد: انجمن صنفی فیلمسازان شمال ایران هم شرکت ها و موسسات سینمایی در سطح سه استان گیلان، گلستان و مازندران و هم هنرمندان و فعالان این حوزه را تحت پوشش قرار می دهد و به نوعی همه مشاغل سینمایی زیرگروه این انجمن قرار دارد. انجمن قرار است به صورت سالانه برای استان های گیلان، گلستان و مازندارن ورک شاپ برگزار کند که البته این برنامه ها و فعالیت ها ابتدا در استان مازندران خواهد بود و پیش بینی ما این است که در سال ۹۶ در دو استان دیگر هم برگزار شود.

مدیر عامل انجمن صنفی فیلمسازان شمال ایران با اشاره به سایر فعالیت های انجمن اظهار کرد: ساماندهی فعالیت های حوزه سینما در سطح این سه استان از جمله رویکردهای اصلی ماست. هم اکنون نه وزارت فرهنگ و ارشاد و نه سازمان صداوسیمای استان آمار دقیقی از هنرمندان سینما در این استان ها ندارند. به طور مثال زنده یاد یدالله نجفی صدابردار سینما اهل بابلسر بود اما هنگام درگذشت وی حتی یک بنر هم برایش در این شهر نصب نشد بنابراین از فعالیت های مهم این انجمن شناسایی چهره ها و هنرمندان حوزه سینماست.

وی با اشاره به همزمانی آغاز به کار انجمن و برگزاری بزرگداشت برای زنده یاد یدالله نجفی عنوان کرد: قرار است همزمان با شروع فعالیت انجمن بزرگداشتی برای زنده یاد یدالله نجفی برگزار شود که احتمالا بین ۱۵ تا ۲۲ اردیبهشت ماه خواهد بود.

اکبری در پایان با اشاره به اعطای وام از طرف انجمن به سینماگران اعلام کرد: انجمن صنفی فیلمسازان شمال ایران مجوز یک صندوق قرض الحسنه را در حوزه سینما گرفته است که هدفش توسعه و تولید آثار فاخر سینمایی در استان مازندارن است و فیلمسازان می توانند تا سقف یک میلیارد ریال وام از این صندوق دریافت کنند.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید