Performancing Metrics

۷۵ متخلف عرصه مواد غذایی در اصفهان به دستگاه قضایی معرفی شدند | اتاق خبر
کد خبر: 329038
تاریخ انتشار: 12 فروردین 1395 - 13:59
مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: از ابتدای نوروز تاکنون ۷۵ متخلف در عرصه مواد غذایی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر مهدی رفیعی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار هزار و ۱۰۰ بازدید از مراکز تهیه غذا، حدود یک هزار بازدید از اماکن عمومی و ۳۰۰ بازدید از اماکن بین راهی انجام شده است.

وی با اشاره به طرح نوروزی و نظارت ها در این خصوص نیز بیان داشت: با آغاز نوروز ۳۰۰ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام و به آزمایشگاه ارسال شده است.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: در ایام نوروز نظارت بر روی آب آشامیدنی نیز انجام گرفته و ۱۲۰ مورد نمونه از آب برای تشخیص وضعیت میکروبی از شبکه‌های لوله کشی برداشته شده که وضعیت مطلوب بوده است.

وی اعلام کرد: ۷۵ مورد تخلف در زمینه عرضه و فروش مواد غذایی در حین بازرسی به مراکز قضایی اعلام شد و ۲۵ مورد پلمب صورت گرفت.

رفیعی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد آمار متخلفان در نوروز امسال نسبت به سال پیش کاهش داشته و آگاهی مردم از سلامت بیشتر شده است، ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی غیر مجاز و تاریخ گذشته در این ایام کشف و ضبط شد.

وی اعلام کرد: تعداد اندکی از فروشگاه‌ها در ایام نوروز شغل خود را به صورت موقتی تغییر داده و یا در کنار حفظ شغل خود غرفه‌هایی از فروش مواد غذایی ایجاد کردند که البته به جد با آنها برخورد قانونی می‌شود.

رفیعی در ارتباط با استعمال قلیان در پارک‌ها و فضاهای عمومی و کنار رودخانه زاینده رود نیز گفت: با توجه به اینکه در ایام نوروز شاهد ورود مسافران با فرهنگ‌های مختلف هستیم بنابراین نمی‌توانیم در این ایام برخورد قانونی و جدی با این افراد داشت.

وی با اظهار اینکه با کمک شورای اسلامی شهر اصفهان و شهرداری به‌دنبال ایجاد پارک‌های سالم و عاری از هر گونه دود هستیم، افزود: تلاش می‌کنیم در برخی از پارک ها مانند حاشیه زاینده رود، که شاهد ورود بیشتر مردم هستیم هر گونه استعمال از دود و قلیان را ممنوع اعلام و برخورد کنیم.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان در پاسخ به اینکه چرا با استعمال قلیان در پارک های اصلی شهر مانند حاشیه رودخانه که آسیب جدی به دیگر افراد وارد می‌کند، برخورد نمی‌شود، گفت: نظارت و برخورد با چنین افرادی نیاز به هماهنگی دستگاه های متعددی دارد از جمله شهرداری دارد. هرچند در کارگروه سلامت بارها این مسئله مطرح شده است اما هنوز اقدام عملی در این حوزه مشاهده نکردیم.

وی گفت: در حال حاضر تنها برخوردها روی واحدهای فروش و چایخانه داران است که لازم است با استفاده کنندگان دخانیات و قلیان در اماکن  عمومی نیز برخورد جدی صورت گیرد و اصفهان پاک و بدون دخانیات را ایجاد کنیم.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید