Performancing Metrics

فرستاده سازمان ملل متحد خواستار پذیرش دولت وفاق ملی در لیبی شد | اتاق خبر
کد خبر: 329120
تاریخ انتشار: 12 فروردین 1395 - 22:39
فرستاده سازمان ملل متحد به لیبی روز پنجشنبه بار دیگر از طرف های لیبی خواست که حکومت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» را قبول کنند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، به نوشته پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، «مارتن کوبلر» با اعلام این دعوت تهدید کرد: هر یک از طرف هایی که قصد سنگ اندازی در روند فعالیت حکومت وفاق ملی را داشته باشد با تحریم های بین المللی مواجه می شود.
وی همچنین در سخنان خود به رفع ممنوعیت بین المللی ارسال سلاح به لیبی، وحدت ارتش این کشور و تسریع در فراهم کردن قانون اساسی و تصویب آن برای این کشور اشاره کرد.
کوبلر تاکید کرد: ضروری است که همه طرف های لیبی از حکومت وفاق ملی حمایت کنند چراکه دیگر فرصتی برای انتظار درباره این مساله وجود ندارد.
وی همچنین افزود: سازمان های بین المللی با تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم به طرف هایی که روند دولت وفاق ملی را با مشکل مواجه ،کنند موافقت کرده اند.
فرستاده سازمان ملل به لیبی گفت: از خواسته لیبی با لغو ممنوعیت ارسال سلاح به این کشور موافق است، چرا که ارتش این کشور برای مواجه با تروریسم به سلاح نیاز دارد و بدون امنیت هرگز ثبات اقتصادی در این کشور برقرار نخواهد شد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان خیزش انقلاب مردمی در این کشور علیه دیکتاتوری «معمر قذافی» در سال 2011 وارد کردن سلاح به این کشور را تحریم کرده است.
کوبلر گفت: به دلیل کندی روند عملیات سیاسی در این کشور گروه تروریستی داعش توانسته بخش های زیادی را در شرق و غرب و جنوب این کشور را به تسلط خود درآورد.
وی تاکید کرد که شکست دادن داعش تنها با تشکیل ارتش واحد امکان پذیر است چرا که 70 درصد اعضای این گروه اتباع تونس، مغرب و الجزایر هستند.
وی افزود: به رغم وجود درگیری های داخلی در این کشور اما همه باید نسبت به آنچه در لیبی اتفاق می افتد احساس مسئولیت کنند.
اعضای شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی از جمله «فائز سراج» نخست وزیر این دولت، از تونس وارد یک پایگاه دریایی در طرابلس شدند.
پیشتر دولت خودخوانده طرابلس و گروه های مسلح نسبت به سفر این هیات رسمی به پایتخت لیبی، هشدار داده بودند.
لیبی پنج سال بعد از قیامی که باعث سرنگونی حکومت معمر قذافی دیکتاتور این کشور شد، همچنان به شدت درگیر بی ثباتی است.
به رغم تشکیل دولت وفاق ملی در لیبی، این کشور همچنان از دو دولت برخوردار است، زیرا دولت خودخوانده و غیررسمی لیبی هنوز قدرت و پایتخت را به دولت اصلی واگذار نکرده است.
قدرت های غربی، دولت وفاق ملی را به عنوان تنها دولت قانونی لیبی به رسمیت شناخته اند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید