Performancing Metrics

هشدار یک نماینده به منتخبان مجلس دهم | اتاق خبر
کد خبر: 329135
تاریخ انتشار: 13 فروردین 1395 - 01:40
مراقب پدرخوانده‌ها و لابی‌ها باشید
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: نمایندگان مجلس دهم مراقب پدرخوانده‌هایی که در پشت صحنه مانع فعالیت آنها می‌شوند، باشند.

اتاق خبر - قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس با اشاره به مهمترین وظایف و الزامات فعالیت مجلس دهم با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب در پیام خود پس از انتخابات هفتم اسفند، اظهار داشت: در نظام  مردم‌سالاری دینی، مجلس از ارکان اساسی است و به گفته امام راحل (ره) مجلس در رأس امور است و وقتی این‌گونه گفته می‌شود یعنی مجلس قوه عاقله کشور است.
وی افزود: مجلس ریل‌گذاری همه بخش‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی کشور را انجام می‌دهد و بنابراین، قانونگذاریِ درست یا حذف قوانین نادرست و زائد و نظارت دقیق بسیار اهمیت دارد و جدی است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: به طور طبیعی وقتی چنین رسالت مهمی به چنین بخشی در نظام سپرده می‌شود، کسانی هم که مسئولیت این بخش را برعهده می‌گیرند، باید در همین تراز فعالیت کنند؛ بخشی از موفقیت در این کار به ویژگی‌های شخصی نمایندگان برمی‌گردد که باید امانت‌دار، صادق، پاکدست و متخصص باشند.

جعفری با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی اظهار داشت: مبارزه با فساد دستِ پاک و دستمال پاک می‌خواهد؛ امکان ندارد کسی خودش آلوده باشد و بتواند با فساد مبارزه کند.

وی، استقلال نمایندگان مجلس را از دیگر نکات ضروری برای فعالیت مجلس آینده خواند و گفت: اگر قرار باشد افراد ده‌ها پدرخوانده در پشت صحنه داشته باشند و با توصیه‌های آنان رأی مخالف یا موافق بدهند، آن وقت دیگر نمی‌توانند مصالح مردم را بر اساس سوگندی که یاد کرده‌اند، دنبال کنند؛ بنابراین استقلال فکر و رفتار نمایندگان بسیار مهم است و این می‌طلبد که اهل مطالعه باشند و مسائل را دقیق بررسی کنند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حضور نمایندگان در صحن مجلس باید یک حضور اندیشمندانه باشد، ادامه داد: تعامل نمایندگان با دیگران نیز باید هوشمندانه و رفتار آنها صادقانه باشد.

دنیازدگی آفت کار مسئولان است/مجلس مراقب سالوسی‌ها و لابی‌ها باشد

جعفری درباره مهمترین آفت کار مجلس در مسیر استقلال رأی و عمل به وظیفه تصریح کرد: دنیازدگی مهمترین آفت است؛ به گونه‌ای که اگر انسان خودش را کنترل نکند، ممکن است در این مسیر رانت‌ها و وسوسه‌هایی پیش بیاید، به گونه‌ای که افراد با سالوسی وارد می‌شوند و خیلی راحت نماینده را به فضایی وارد می‌کنند که خودش هم متوجه نمی‌شود و بعد از آنکه دستش زیر سنگ رفت، تازه متوجه می‌شود و آن وقت باید تمکین کند.

وی خاطرنشان کرد: قدم اول کار نمایندگان بسیار مهم است که سلامت کار خود را از همان ابتدا حفظ کنند، وگرنه اگر در یک فضایی وارد شد و سندی هم از او گرفتند، دیگر باید تا آخر ادامه دهد.

عضو اصولگرایان مجلس گفت: کم داریم آدم‌هایی را که اشتباهی را مرتکب شوند و بعد آنقدر شجاعت داشته باشند که برگردند و اشتباه خود را جبران کنند؛ چرا که افرادی که لابی می‌کنند و مافیاهایی که در پشت صحنه هستند، از ابزار تطمیع استفاده می‌کنند و اینجاست که ایمان و اعتقاد یک نماینده و درک و فراست او به کمکش می‌آید و اگر این‌گونه نباشد، حق و حقیقت را فدای قوم و خویش و جناح و گروه می‌کند.

جعفری همچنین با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نمایندگان مجلس باید عرصه ملی را مدنظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات همیشگی مجلس این است که فرد فقط حوزه انتخابیه خودش را در نظر می‌گیرد و توجه نمی‌کند که اگر قانون خوبی نوشته شود، منطقه او نیز از فواید آن قانون بهره‌مند می‌شود و این نکته را هم رهبر انقلاب پیش از این یادآوری کرده بودند.

وی همچنین بر ضرورت نگاه منطقه‌ای و بین‌المللی دقیق از سوی نمایندگان تاکید کرد و گفت: توجه به مجموعه این نکات باعث می‌شود تا یک نماینده در تراز جمهوری اسلامی به وظایف خود عمل کند.

مهر
94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید