Performancing Metrics

احتمال خرید ام وی آگوستا توسط مرسدس بنز | اتاق خبر
کد خبر: 329159
تاریخ انتشار: 13 فروردین 1395 - 08:58
مشکلات مالی اخیر ام‌ وی آگوستا باعث شده تا این شرکت برای پرداخت بدهی‌های بانکی خود احتمالا مجبور به فروش بخشی از سهامش به مرسدس بنز شود.

اتاق خبر - ام وی آگوستا ایتالیایی که دارای دارای سابقه‌ای درخشان در ساخت موتورسیکلت‌های مشهور و موفق است هم اکنون دچار بحران مالی شده است و میزان بدهی این کمپانی به مرز ۴۰ میلیون یورو یا ۴۴.۸ میلیون دلار رسیده است. مدتی است که این کمپانی در پرداخت بدهی هایش به بانک‌ها و سرمایه گذارانش ناکام مانده است.

این موقعیت ضعیف ام وی آگوستا فرصتی مناسب برای مرسدس بنز است تا ام وی آگوستا را در اختیار خود بگیرد. در سال ۲۰۱۴ مرسدس بنز ۲۵ درصد از سهام ام وی آگوستا را خریداری کرد و پس از آن برخی نمایندگی‌های فروش مرسدس بنز در اروپا به فروش موتورسیکلت‌های ام وی آگوستا نیز پرداختند. ام وی آگوستا همچنین در مسابقات نیز از حمایت مالی AMG برخوردار بود.

mvagustaamg1

به گزارش نشریه موتورسایکل، اخبار غیر موثقی در رسانه‌های ایتالیا انتشار یافته است مبنی بر اینکه مرسدس بنز در حال مذاکره برای در دست گرفتن حداکثر سهام ام وی آگوستا است. اما ریاست ام وی آگوستا، آقای جیوانی کاستیگلیونی، کسی که هنوز ۷۵ درصد کمپانی را در اختیار دارد قصد ندارد کنترل کمپانی را از دست بدهد. وی گفته در حال مذاکره با مالک قبلی کمپانی، یعنی دوکاتی است تا آنها را به خرید بخشی از ام وی آگوستا ترغیب کند. در صورتی که وی موفق به بازگرداندن دوکاتی شود می‌تواند همچنان مدیریت شرکت را در اختیار داشته باشد اما این مشکل نیز پیش می‌آید که این کار، مالکیت ام وی آگوستا را به سه بخش تقسیم ‌میکند.

کمپانی ام وی آگوستا هیچ مالک طولانی مدتی نداشته است. هارلی دیویدسون هم که مدتی مالکیت ام وی آگوستا را عهده دار بود پس از گذشت یک سال کمپانی را فروخت و گروه پروتون هم در سال ۲۰۰۵ بیشتر سهامش از ام وی آگوستا را واگذار کرد. شاید مرسدس بنز با استفاده از مدیریت صحیح و منابع مالی اش بتواند این کمپانی را به یک موفقیت بلند برساند، چیزی که دیگران موفق به انجام آن نشدند.

منبع:زومیت
94110
نظرات
ADS
ADS
پربازدید