Performancing Metrics

یادداشت تلگرامی وزیر بهداشت درباره تصمیم روحانی بر لغو سفر اتریش | اتاق خبر
کد خبر: 329273
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1395 - 01:18
وزیر بهداشت از رویکرد برخی رسانه‌های داخلی درباره لغو سفر رییس جمهور به کشور اتریش انتقاد کرد.

به گزارش اتاق خبر، وزیر بهداشت از رویکرد برخی رسانه‌های داخلی درباره لغو سفر رییس جمهور به کشور اتریش انتقاد کرد و گفت: با اطلاع دقیق از جزئیات رویداد، اعلام می‌کنم که رئیس جمهوری شجاعانه و از موضع "عزت، حکمت و مصلحت" یک تصمیم انقلابی گرفت. تا از این پس، همه میزبانان نماینده ملت رشید و عزیزمان بدانند که "عزت و اقتدار ایران و ایرانی" از چه درجه اهمیتی برخوردار است.

  دکتر سیدحسن هاشمی در یادداشتی با عنوان "درباره لغو سفر اتریش" در کانال تلگرامی‌اش آورده است:« قرار بود روز سه شنبه بعد از ظهر، رئیس جمهوری را به همراه تنی چند از وزرا و مشاورین در سفر به اتریش همراهی کنم. در واپسین ساعات سفر از سوی دکتر روحانی لغو و به زمان مناسب موکول شد. دفتر رئیس جمهور علت تعویق سفر را "ملاحظات امنیتی و تامین شرایط مطلوب‌تر در خصوص برنامه و توافقات مورد نظر دو کشور" اعلام کرد.

 اینکه رسانه‌های خارجی، شبکه‌های بیگانه و ضد انقلاب، چه گفته و چه تفسیر کرده و می‌کنند؛ اهمیتی ندارد. اما آنچه رسانه‌های ما می‌گویند، قاعدتا مهم است و بویژه انتظار می‌رود که رسانه ملی مسیر آنها را نرود.

 متحیرانه برنامه‌ای دیدم که آشکارا رویکرد رییس جمهور اتریش و مقامات آن کشور را بر موضع ریاست جمهوری خودمان ترجیح می‌داد. اینکه گویی "امنیت در حد اعلا برقرار بوده، تدابیر شدید امنیتی درست شبیه سفر رؤسای جمهور روسیه، چین و آمریکا در نظر گرفته بوده" و ... لذا اطلاعیه دفتر رییس جمهوری ایران بی اساس است!

 دلم می سوزد. مدت‌هاست طیفی از رسانه‌ها در خصوص مسایل مهم سیاست خارجی و عملکرد دولت، نه تنها حرف رییس جمهور اتریش را بر بیانیه رسمی دفتر رییس جمهور خودمان ترجیح می‌دهند؛ بلکه اظهار نظر و تحلیل و گاه خیال‌پردازی مقامات غربی؛ و خیلی اوقات نیز افراد دست چندم و غیر مسئول آمریکایی را از سخن رییس جمهور و مدیران ارشد کشورمان مستندتر می‌دانند و مداوما به بازتاب آن می‌پردازند. به راستی چرا و به چه قیمت؟.

 درد است. متاسفانه عده‌ای ندانسته، و چه بسا برخی هم آگاهانه، حقایق و منافع ملی را به پای سیاست قربانی می‌کنند. البته مقامات و بخش‌های مسئولی هم، با کم کاری و بی دقتی، باعث تخریب و تضعیف مواضع جمهوری اسلامی؛ و بهانه دادن به این و آن، می‌شوند.

 در همین حد و با اطلاع دقیق از جزئیات رویداد، اعلام می‌کنم که رئیس جمهوری شجاعانه و از موضع "عزت، حکمت و مصلحت" یک تصمیم انقلابی گرفت. تا از این پس، همه میزبانان نماینده ملت رشید و عزیزمان بدانند که "عزت و اقتدار ایران و ایرانی" از چه درجه اهمیتی برخوردار است. این تصمیم، مستحق تکریم و قدرشناسی است یا تخریب؟! و آیا شایسته است که بدلیل عدم امکان بیان خیلی از مسایل (بخاطر مصلحت و منافع کشور)، بهره‌برداری سیاسی شود و افراد و تریبون‌ها، حقوق مردم را نادیده گیرند؟

 من دیپلماسی بلد نیستم، ولی غرور دینی و ملی آقای روحانی و استواری و سخت‌گیری ایشان در برخورد با تروریست‌ها و آدم‌کش‌ها را می‌ستایم و به این تصمیم انقلابی، شجاعانه و هوشیارانه، که عزت و منافع پایدار کشور را به دنبال دارد؛ علی‌رغم هر خسارت احتمالی و کوتاه مدت، از صمیم قلب احترام می‌گذارم. معتقدم که او یک انقلابی با تدبیر، شاگرد امام، مطیع و یار رهبری است.

 امید که امسال، همه با هم باشیم تا ملت آسایش و آرامش بیشتری بیابد و مرهمی نهیم بر زخم‌های اقتصادی و اجتماعی ملت شریف ایران. ان شاءالله."

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید