Performancing Metrics

اظهارات در خصوص توافق مسکو و واشنگتن بر سر سرنوشت اسد، نادرست است | اتاق خبر
کد خبر: 329287
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1395 - 03:50
لاوروف:
وزیر خارجه روسیه طی سخنانی گزارش های منتشر شده در رسانه ها مبنی بر توافق میان روسیه و آمریکا بر سر سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه را بازی با واقعیات خواند.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از شبکه روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه طی سخنانی اظهار داشت: اظهارات در خصوص توافق مسکو و واشنگتن در رابطه با سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه فقط بازی با واقعیت ها است.

بر اساس این گزارش وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: توافق میان روسیه و آمریکا در خصوص اصول اساسی در حل بحران سوریه است.

وی همچنین تصریح کرد: سخن پراکنی در خصوص وجود توافق میان کرملین و کاخ سفید درباره سرنوشت بشار اسد، گمراه کردن است.

لاوروف در ادامه گفت: واشنگتن اطلاعات غلطی در رابطه با روند مشورت های ویژه میان روسیه و آمریکا درخصوص بحران سوریه منتشر می کند.

وزیر خارجه روسیه در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد که سرنوشت بشار اسد را خود سوری ها از طریق مذاکراتی که به انتخابات از جمله ریاست جمهوری منتهی می شود، تعیین می کنند. وی تصریح کرد که آمریکا نمی تواند متحدان خود در منطقه و حتی در اروپا را به اجرای هر فرآیندی برای بحران سوریه مجبور کند.

لازم به ذکر است پیش از این روزنامه الحیات چاپ لندن در خبری مدعی شده بود که جان کری وزیر خارجه امریکا به چندین کشور عربی گفته است که آمریکا و روسیه درباره خروج بشار اسد از سوریه و رفتن به کشوری ثالث به توافق رسیده اند.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید