Performancing Metrics

ورزش را باید به دست مردم سپرد | اتاق خبر
کد خبر: 329379
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1395 - 15:08
رئیس کمیته ملی المپیک یکی از راهکارهای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در ورزش را فعال شدن بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: برای این امر باید به مردم اعتماد کرد و امور ورزش را به دست آنها سپرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از کیومرث هاشمی با اشاره به سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و راهکارهای اجرایی کردن آن در ورزش گفت: اعتقاد بنده این است که باید به مردم اعتماد کنیم و کار حوزه ورزش را به دست خود مردم بسپاریم. البته طبیعتا ورزش بخش های مختلفی دارد که باید در بخش های قهرمانی و همگانی تدبیر ویژه ای داشت.

وی با اشاره به استاندارهای کشورهای دیگر برای واگذاری ورزش به بخش خصوصی گفت: در ورزش دنیا سعی شده ورزش در بخش باشگاه ها واقعا خصوصی باشد. ضمن اینکه فدراسیون ها و هیات های ورزشی نیز که نهادهای عمومی غیر دولتی هستند باید به صورت خصوصی اداره شوند.

رئیس کمیته ملی المپیک به یکی از مشکلات عمده ورزش ایران اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که ورزش کشور ما دارد بدنه سنگین اداری آن است که باید چابک شود. برای این امر باید ورزش به دست مردم سپرده شو.د.

کیومرث هاشمی در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر تاکید کرد: البته باید در بخش هایی که ورزش ملی و حاکمیتی محسوب می شود دولت سرمایه گذاری خوبی داشته باشد. مثلا حوزه هایی که منافع ملی را در برمی گیرد و با غرور ملی سروکار دارد باید به طور ویژه از سوی دولت حمایت شود. بازیهای المپیک و مسابقات جهانی رشته های مختلف از این دست هستند که طبیعتا باید دولت تمرکز ویژه ای در این بخش داشته باشد و منابع مالی را هم در این بخش ها هزینه کند.

وی ادامه داد: در بخش های دیگر می شود از دولت کمک نخواست و اجازه داد که ورزش را مردم اداره کنند. الان حدود ۲۵۰۰ باشگاه عمومی در استانهای مختلف فعالیت می کنند که از بودجه دولت استفاده نمی کنند. البته طبیعی است که دولت باید بر همه بخش های ورزش نظارت داشته باشد. البته تعداد این باشگاه های ورزشی به خاطر کم توجهی کمتر شده است اما باید نظارت دقیق تری بر عملکرد آنها داشت.

هاشمی در ادامه گفتگوش با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه باید ورزش را به مردم واگذار کرد و از این اتفاق نترسید خاطرنشان کرد: نگهداری و تجهیز اماکن ورزش کار بسیار سخت و هزینه بری است. براساس آخرین بررسی ها حدود پنج هزار سالن ورزشی نیمه کاره در ورزش کشور وجود دارد که به خاطر رسیدگی نکردن و نداشتن بودجه برای تکمیل همان مقداری هم که ساخته شده است از رده خارج شده اند و یا از بین رفته اند یا در حال تخریب هستند.

وی ادامه داد: چه ایرادی دارد که ما این ورزشگاه ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم. وزارت ورزش باید برای این کار تمهیدات لازم را در نظر بگیرد. باید این بخش ها را به بخش های خصوصی داد که برای این کار علاقه دارند. اگر ساخت و سازها را در اختیار مردم قرار بدهیم و از منابع داخلی استفاده کنیم این اقدام و عمل است. باید با تکیه بر منابع و نیروهای داخلی وارد عمل شد و با اعتماد به مردم ورزش را به سمت خصوصی شدن برد.

هاشمی به یکی دیگر از مشکلات ورزش کشور اشاره کرد و به خبرنگار مهر گفت: براساس آمار منتشر شده حدود ۲۰ هزار نیروی تحصیل کرده در تربیت بدنی و علوم ورزشی داریم که بیکار هستند. با شرایط موجود که نمی شود اینها را استخدام کرد. اما همین تعداد ظرفیتی هستند که می توانند در ورزش کار کنند. الان حدود ۱۵۰ شغل در ورزش تعریف شده است. اگر ورزش را به دست مردم بدهند قطعا ورزش روی پای خودش خواهد ایستاد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید