Performancing Metrics

تحقق رونق اقتصادی در سال 95 | اتاق خبر
کد خبر: 329387
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1395 - 12:55
محسن بهرامی ارض اقدس
در سایه توافق صورت گرفته با جامعه جهانی، هیأت های مختلفی که در راس آن ها مقامات عالی قرار داشتند برای حضور در کشور استقبال زیادی نشان دادند که این مهم، نتایج بسیار خوب و ارزنده ای را برای کشور به به بار آورد.

اتاق خبر- با توجه به شرایط پیش آمده در سال 94 می توان چشم انداز خوبی را برای وضعیت اقتصادی کشور ترسیم کرد؛ مهیا شدن بستر نرم افزاری، قانونمند شدن روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای توسعه یافته و اصلاح قوانین و مقررات داخلی موید این مطلب است. همچنین در سایه توافق صورت گرفته با جامعه جهانی، هیأت های مختلفی که در راس آن ها مقامات عالی قرار داشتند برای حضور در کشور استقبال زیادی نشان دادند که این مهم، نتایج بسیار خوب و ارزنده ای را برای کشور به به بار آورد.

 باید گفت که توافق با جامعه جهانی، علاوه بر لغو تحریم ها و توسعه مناسبات بین المللی باعث تثبیت و تایید حق مشروع ایران برای برخورداری از دانش هسته ای و فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی شده که در نهایت این موضوع باعث جبران عقب ماندگی های اقتصادی چند سال اخیر در کشور می شود.

متاسفانه اعمال تحریم های سنگین علیه ایران سبب شد که بسیاری از خطوط بنگاه های تولیدی روزآمد نشوند و در چنین شرایطی به دلیل بالابودن قیمت تمام شده محصولات، امکان رقابت تولیدکنندگان داخلی با بازارهای جهانی  وجود نداشت که البته در شرایط پساتحریم و افق جدید اقتصادی امید می رود که با حضور شرکت ها و برندهای معتبر جهانی، بنگاه های تولیدی داخلی نیز مدرن شوند تا بدین وسیله سهم ایران در بازار بزرگ کشورهای همسایه و آسیای میانه افزایش پیدا کند.

همچنین  ارزیابی موسسات بین المللی، بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و ... موید این مطلب است که در سال 95 به رشد 8 درصدی اقتصادی نایل شویم که این موضوع نتایج بسیار مطلوبی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

باتوجه به این چشم انداز خوب و مطلوب برای اقتصاد کشور، در کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران نیز جلسات متعددی به منظور ارائه پیشنهاد به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برگزار می شود که در این نشست ها اهتمام زیادی درجهت بهبود فضای کسب و کار و رفع قوانین مزاحم شده است.

در کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران گام های ارزنده ای در جهت اصلاح قانون مالیات، معافیت کامل فعالیت ها و درآمدهای صادراتی، معافیت سرمایه گذاری های جدید، اصلاح قانون کار و عادلانه تر کردن روابط کارفرمایان و کارگران و همچنین اصلاح قوانین مربوط به تامین اجتماعی برداشته شده است.

همچنین باتوجه به جایگاه ویژه کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادارت در اتاق بازرگانی تهران، قرار است همایش سالانه ای در حوزه صادرات و بویژه مقوله صادرات غیرنفتی برگزار شود که امید می رود این نشست ها راه را برای توسعه این مهم هموار کند.

* رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادارت اتاق بازرگانی تهران 

94106ت 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید