Performancing Metrics

تابلوی سبز معاملات آتی سکه در هفته دوم بهار | اتاق خبر
کد خبر: 329421
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1395 - 12:40
حجم معاملات آتی سكه طی هفته گذشته در بورس كالای ایران به ۱۸ هزار و ۹۱۵ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار میلیارد و ۹۶۲ میلیون ریال رسید.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با ۱۵ هزار و ۲۲۹ قرارداد به معاملات تحویل آبان ماه اختصاص داشت تا ارزش این سررسید نیز به بیش از یک هزار میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید شهریور ماه سال جاری با حجم ۲ هزار و ۵۹۴ قرارداد و به ارزش بیش ۲۶۶ میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.

همچنین قرارداد تحویل اردیبهشت امسال نیز با ۵۶۹ قرارداد به ارزش بیش ۵۷ میلیارد ریال در جایگاه سوم معاملات قرار گرفت. در پایان نیز رتبه آخر معاملات به قرارداد آتی سكه تحویل تیر با ۵۲۳ قرارداد به ارزش ۵۳ میلیارد ریال اختصاص یافت.

از طرفی بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (چهارشنبه) نشان می دهد بهای سکه در سررسیدهای مختلف با افزایش روبه رو شد؛ به طوری که سکه تحویل اردیبهشت با قیمت یک میلیون و ۲۰ هزار تومان به فروش رسید که افزایش ۰/۸۳ درصدی را در این روز به ثبت رساند. قرارداد تحویل تیر نیز با قیمت یک میلیون و ۲۹ هزار تومان معامله شد و رشد ۱/۱۷درصدی را در این روز تجربه کرد. سکه تحویل شهریور سال آینده با قیمت یک میلیون و ۳۷ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افزایش ۰/۷۷ درصدی نسبت به روز سه شنبه اخیر رو به رو شد. در آخر نیز سکه سررسید آبان ماه با رشد ۱/۰۹ درصدی با قیمت یک میلیون و ۵۳هزار تومان معامله شد.

از سویی سکه نقدی طی روز چهارشنبه گذشته، هزار تومان افزایش نرخ را تجربه کرد و به قیمت یک میلیون و ۱۹ هزار تومان رسید. همچنین بهای نیم سکه با یک هزار تومان رشد به ۵۳۶ هزار تومان رسید. ربع سکه و سکه گرمی نیز  به ترتیب با ۲۸۵ و ۱۹۵ هزار تومان به فروش رسید.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید