Performancing Metrics

توسعه صادرات فرآورده‌های دامی اردبیل به ۹ کشور منطقه | اتاق خبر
کد خبر: 329458
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1395 - 19:02
مدیرکل دامپزشکی اردبیل اعلام کرد:
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از توسعه صادرات گوشت و فرآورده‌های دامی استان به ۹ کشور منطقه خبر داد.

اتاق خبر- مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از توسعه صادرات گوشت و فرآورده‌های دامی استان به ۹ کشور منطقه خبر داد.

صادق صالحی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته صادرات فرآورده‌های دامی استان روند مطلوبی را طی کرد، متذکر شد: در اغلب محصولات صادراتی با رشد چشمگیر در رقم صادرات مواجه بودیم.

وی افزود: از جمله اینکه سال گذشته مجوز صادرات ۹ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۸۴۰ عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار به مقصد کشورهای آذربایجان، افغانستان و عراق صادر شدکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ نزدیک به ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به صادرات سه میلیون و ۲۶۳ هزار و پانصد قطعه جوجه یکروزه به مقصد کشورهای ارمنستان، آذربایجان و ترکمنستان تصریح کرد: صادرات این محصول نیز ۱۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گفته صالحی میزان صادرات پا و پنجه مرغ به مقصد کشور ویتنام در سال ۹۴، سه میلیون و ۱۸۸ هزار کیلوگرم بوده که این مقدار در مقایسه با سال ۹۳، ۲۴ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به صادرات ۱۴۷ تن عسل به کشورهای مالزی و دبی تأکید کرد: علاوه بر این ۴۴۰ تن ضایعات کشتارگاهی به کشورهای ارمنستان و ترکیه صادر شد که با رشد ۱۸ درصدی مواجه بود.

مدیرکل دامپزشکی استان به تعریف بازارهای هدف صادراتی جدید در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: از جمله کشورهای ازبکستان، ترکمنستان و ترکیه به عنوان مقاصد جدید صادراتی تعریف شدند.

صالحی تأکید کرد: با توجه به برخورداری استان از چهار میلیون واحد دامی، دو مجتمع کشت و صنعت و دامپروری، سه کشتارگاه صنعتی دام و پنج کشتارگاه صنعتی طیور ضروری است در سال جاری نسبت به ارتقا کیفیت و کمیت صادرات فرآورده‌های دامی برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: از جمله بهبود بسته‌بندی مطابق با استانداردها، راه‌اندازی سیستم قرنطینه مرزی و بهبود آزمایشات دامی مورد تأکید است.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید