Performancing Metrics

پیونگ یانگ به سامانه «موقعیت سنجی» کره جنوبی نفوذ کرد | اتاق خبر
کد خبر: 329463
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1395 - 19:24
ایرنا نوشت: بر اساس آنچه وزارت دفاع کره جنوبی اعلام و تایید کرده، کره شمالی موفق به نفوذ در سامانه موقعیت سنجی این کشور موسوم به «جی پی اس» شده و این موضوع ظاهرا اختلالاتی را در شبکه حمل و نقل این کشور ایجاد کرده است.

اتاق خبر - وزارت دفاع کره جنوبی امروز در واکنش و انتقاد از این اتفاق اعلام کرد که ارسال علائم و امواج مخرب از سوی کره شمالی تاکنون مشکلاتی را برای حرکت ۱۱۰ هواپیما و کشتی به همراه داشته است.

«مون سانگ گیون» سخنگوی وزارت دفاع کره تایید کرد که از سه روز قبل، کار ارسال علائم مخرب از سوی کره شمالی بر این سامانه آغاز شده است.

وی گفت که کره شمالی با اعلام اینکه توان نفوذ به سامانه موقعیت سنجی کره جنوبی را دارد در حال دامن زدن به تنش ها و خدشه دار کردن مناسبات میان دو طرف است.

وزارت علوم کره جنوبی هم امروز در بیانیه ای خاطرنشان کرد که تاکنون در برنامه آتی ۵۲ فروند هواپیما و سفر ۵۸ فروند کشتی اختلالاتی بوجود آمده است.
این وزارتخانه اعلام کرد که کار ارسال این علائم از روز پنجشنبه (12 فروردین) آغاز شد و دیروز جمعه شدت بیشتری گرفت و همچنان ادامه دارد.

تارنمای «کوریا هرالد» نیز در گزارشی اعلام کرد: اگرچه هنوز خطری بخش های نظامی کشور را تهدید نکرده اما تاکنون در چندین منطقه مرزی نظامی دو کره، کره شمالی به سامانه های مذکور ورود کرده و امواج مخرب روی آنها فرستاده است.
سامانه های موقعیت سنجی برای ناوگان های زمینی، هوایی و دریای از اهمیت بالایی برخوردار است و حرکت هواپیماها و کشتی ها را سازماندهی می کند.

به همین سبب سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی تهدید کرد که چنانچه مشکلات جدی برای این سامانه ها ایجاد شود، کره شمالی بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.
ارسال امواج مسدود کننده و مختل کننده سامانه مذکور می تواند سیستم هدایتگر برای رانندگان خودروها و دارندگان تلفن های همراه را نیز دچار اختلال کند.

خبرگزاری یونهاپ از کره گزارش کرده است که این علائم مخرب می تواند تا فاصله 100 کیلومتری نفوذ کرده و بعضا اطراف پایتخت را نیز در بر می گیرد.
وزارت وحدت کره ارسال چنین علائمی را یک اقدام تحریک آمیز از سوی کره شمالی توصیف کرده است که به تنش ها دامن می زند.
دولت کره امروز به کره شمالی هشدار داد که فورا این اقدامات را که زندگی مردم عادی را به مخاطره می اندازد و مغایر با موازین بین المللی است، متوقف کند.
نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی هم در بیانیه ای این تحرکات را گستاخانه و برای امنیت مردم کشورش بسیار خطرناک توصیف کرده است.

این بیانیه می افزاید که کره شمالی یا موشک پرتاب می کند و یا به سمت ارسال امواج مخرب می رود و تحرکاتی صورت می دهد که دائما بر تنش ها می افزاید.

کره شمالی دیروز هم یک فروند موشک زمین به هوا پرتاب کرد و شمار موشک های پرتاب شده این کشور پس از بالا گرفتن اختلافات در شبه جزیره کره به 17 فروند رسیده است.
کره شمالی خواستار امضای رژیم دائمی صلح با آ مریکاست اما واشنگتن این درخواست را مردود دانسته است.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید