Performancing Metrics

بازگشت رونق به کارخانه‌های اروپا | اتاق خبر
کد خبر: 329500
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1395 - 21:52
خبرهای خوبی از بخش تولید کارخانجات اروپا به گوش می‌رسد؛ به طوری که برای نخستین بار در سال جاری، جو حاکم بر بازار بهبود یافته و از پایین‌ترین سطح خود در ماه فوریه اندکی افزایش پیدا کرده است.

اتاق خبر =شاخص مدیران خرید بخش تولید کارخانجات (PMI) ارائه شده توسط گروه آماری مارکیت از 51.2 واحد در ماه فوریه به 51.6 واحد رسیده است. ارقام بالای 50 نشان‌دهنده رشد است.


با وجود این، ارقام ماه مارس تنها رشد اندکی نسبت به ماه گذشته را نشان می‌دهد و همچنان در نمودارها جزئیاتی هشداردهنده وجود دارد. 

قیمت محصول در ماه گذشته با بیشترین سرعت خود در هفت سال اخیر سقوط کرده است در حالی که کاهش قیمت فروش در بیش از شش سال اخیر کمترین مقدار بوده است. این آمار نشان می‌دهد که منطقه یورو با چالش‌های تورم نزولی مواجه است. فرانسه و آلمان بیشترین فشار ضدتورمی را تحمل می‌کنند و تمامی کشورها بجز اتریش با افت قیمت فروش مواجه شده‌اند.


اشتغال بخش تولید کارخانه‌ها برای نهمین ماه متوالی افزایش یافته است اما افزایش در ماه مارس کمترین مقدار در این 9 ماه بوده است.شاخص PMI بخش تولید کارخانجات آلمان برای نخستین بار در سال جاری بهبود یافت. این شاخص از 50.5 واحد در ماه گذشته به 50.7 واحد در ماه مارس رسید. 

شاخصهای PMI ایتالیا و اسپانیا نیز با رسیدن به بالاترین سطح سه ماه اخیر خود به ترتیب 53.5 و 53.4 واحد گزارش شد.

با وجود این، شاخص PMI فرانسه برای نخستین بار در هفت ماه اخیر با کاهش مواجه شد و به 49.6 واحد رسید.هاوارد آرچر تحلیلگر IHS  در این خصوص اعلام کرد: «تولیدکنندگان منطقه یورو همچنان با دشواری‌هایی مواجه هستند. بخش تولید منطقه اروپا به وضوح از محدودشدن سفارشات صادرات رنج می‌برد که ناشی از رشد ضعیف جهانی بوده است.» 

خبرآنلاین

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید