Performancing Metrics

آمادگی شهرداری در جنوب تهران برای کنترل بارش های بهاری | اتاق خبر
کد خبر: 329504
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1395 - 22:14
ری دچار آبگرفتگی نمی شود
شهردار منطقه 20 از اقدامات مدیریت شهری برای کنترل و مدیریت بارش های بهاری در این منطقه جنوبی پایتخت خبرداد.

اتاق خبر - به دلیل شیب شمال به جنوب زمین در شهر تهران، جنوبی ترین منطقه پایتخت یعنی شهر ری (منطقه 20) همیشه در بارانهای سیل آسای بهاری، آبهای سطحی بیشتر مناطق تهران را به خود جذب کرده است. این مسئله باعث شده تا در فصول بهار و موسم بارانهای شدید و رگبارهای مقطعی، خیابانها و معابر منطقه 20 تهران همیشه با آب گرفتگی و مشکل در تردد شهروندان مواجه شود.


شهردار ری، احمد صفوی که اخیرا پس از کتانباف به این سمت منصوب شده، می گویدپاکسازی و لایروبی تمامی مسیل ها و کانال های فرعی و اصلی این منطقه جنوبی در قالب طرح استقبال از بهار به صورت ویژه انجام شده تا در زمان بارندگی های فصلی دچار بحران های احتمالی نشویم.
صفوی توضیح داد: پیش از شروع بارش های بهاری، 82 هزار مترطول از کانال های درجه یک، دو و سه منطقه 20 ، لایروبی، پاکسازی و رسوب برداری شد.
او ادامه داد: لایروبی 20 حوضچه رسوب گیر، 20 تله آشغال گیر و رسوب برداری حدود 200 تن از مخازن صالح آباد از دیگر تمهیدات مدیریت شهری در راستای رفع بحران های احتمالی بوده که با تلاش شبانه روزی عوامل مدیریت شهری انجام شده است.
صفوی به شناسایی نقاط حساس و آب گیرهای احتمالی نیز اشاره کرد و گفت: نقاط شناسایی شده نواحی هفت گانه، مورد رصد و نظارت مستمر نیروهای اجرایی و ستادی مرتبط است تا مورد بحرانی خاصی پیش نیاید.
او گفت: منطقه 20 جنوبی ترین نقطه شهر تهران است که بخش اعظمی از آبهای سطحی و بارش های باران در پایتخت به این منطقه هدایت می شوند به همین منظور تمهیداتی پیش بینی شده در این منطقه جنوبی بیش از سایر مناطق است.
شهردار منطقه 20 با اشاره به آماده باش عوامل مدیریت شهری، فراهم سازی زمینه آسایش و رضایت شهروندان، به خصوص در تعطیلات نوروز را از مهمترین اولویت های این مجموعه در نخستین روزهای سال جدید برشمرد.

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید