Performancing Metrics

تکلیف یارانه 24 میلیون نفر مشخص شد | اتاق خبر
کد خبر: 329512
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1395 - 22:58
میزان نوشت: سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 از مشخص شدن اولویت های حذف یارانه 24 میلیون پردرآمد خبر داد و گفت: دولت مجوزهای لازم برای شناسایی وضعیت درآمدی، هزینه و دارایی افراد را در اختیار دارد.

اتاق خبر - محمدرضا پورابراهیمی گفت: براساس قانون، یارانه باید به افرادی تعلق گیرد که با میزان درآمد آنها تناسب دارد اما این موضوع در دولت گذشته و کنونی رعایت نشد. براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 95، دولت مکلف شد نسبت به حذف یارانه 3دهک بالای درآمدی اقدام کند و منابع آن باید صرف اشتغالزایی در کشور شود.

پورابراهیمی اظهار داشت: 3 دهک بالای درآمدی حدود 24 میلیون نفر از خانوار ایرانی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: منابع آزاد شده از محل حذف یارانه این افراد، صرف اشتغال با اولویت افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 در مورد معیار حذف یارانه 24 میلیون خانوار پردرآمد ایرانی نیز گفت:

بخش عمده حذف یارانه این افراد با تمرکز بر درآمد آنان است که در این گروه ها قرار دارند:

"گروه اول: کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالیانه آنها حداقل 35 میلیون تومان است

گروه دوم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، قضات ، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها  و موسسات آموزشی و پژوهشی و دولتی و غیر دولتی، پزشکان و دندانپزشکان؛

گروه سوم:کلیه کارکنان دولت و قوای سه گانه ، شهرداری ها و کلیه موسسات عمومی و موسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری، کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی که دریافتی سالیانه آنها از 35 میلیون تومان بیشتر است؛

گروه چهارم: کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و بازرسان شرکت های دولتی و غیردولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی، کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و روسا و معاونین مناطق و شعب بانک ها و بیمه ها و موسسات مالی و اعتباری، کلیه کارکنان و اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیشتر از 35 میلیون تومان است؛

گروه پنجم: کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز از دریافت یارانه منع شدند؛

گروه ششم: کلیه کسانی که در 3 دهک بالای درآمدی هستند و در گروه های یاد شده ذکر نشدند."

پورابراهیمی گفت: شفافیت اطلاعاتی در اقتصاد کشور، امری کاملا ضروری است و ما نمی توانیم کشوری باشیم که اطلاعات اقتصادی خانوارها وجود نداشته باشد.

وی افزود: در تمام کشورهای توسعه یافته ریز اطلاعات اقتصادی افراد و خانوارها وجود دارد و یکی از شرایط پیشرفت اقتصادی وجود این اطلاعات است.

سخنگوی کمیسون تلفیق گفت:  دولت مجوزهای لازم برای شناسایی وضعیت درآمدی، هزینه و دارایی را در اختیار دارد، مدل های مختلفی که می تواند افراد و خانوارها را طبقه بندی کند.

پورابراهیمی اظهار داشت: اطلاعات نظام بانکی در اختیار دولت هاست اما هیچوقت این اطلاعات افشا نمی شود و در اختیار کسی هم قرار نمی گیرد. این اطلاعات برای برنامه ریزی اقتصادی لازم است و «سرک کشیدن» محسوب نمی شود.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید