Performancing Metrics

طعم شیرین سال نو برای سینمای ایران با 11 میلیارد فروش | اتاق خبر
کد خبر: 329543
تاریخ انتشار: 20 فروردین 1395 - 19:15
رکورد فروش روازنه سینمای ایران در روز 12 فروردین شکسته و طعم نوروز برای سینمای ایران به همت مخاطبان شیرین‌تر از قبل شد.

به گزارش اتاق خبر،  سینماهای کشور در روز 12 فروردین با حضور 135 هزار و 219 نفر، یازده میلیارد و 80 میلیون و 850 هزار ریال فروش داشتند.


در این میان "من سالوادور نیستم" به کارگردانی منوچهر هادی بیشترین سهم را از آن خود کرد. این فیلم در 37 روز نمایش خود با در اختیار داشتن 110 سالن سینما توانست حدود 8 میلیارد تومان فروش داشته باشد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ناصر و خانواده‌اش به واسطه آژانس تعطیلات رویایی برای سفری سیاحتی به برزیل دعوت می‌شوند، آنجل دختری برزیلی، او را با نامزد سابق خود اشتباه گرفته است و ... دراین فیلم رضا عطاران، یکتا ناصر، مهدی محرابی، کارول ویدونی، بری فیوکا، سوگل محرابی و ژیلا صادقی. با حضور ریوالدو فوتبالیست مشهور برزیلی به هنرنمایی پرداخته‌اند. 

50" کیلو آلبالو" با 16 روز نمایش و 42 سالن سینما رتبه بعدی را از آن خود کرده است و 2 میلیارد و 974 میلیون تومان فروش داشته است. "پنجاه کیلو آلبالو" را مانى حقیقى کارگردانی و مصطفى شایسته تهیه کرده است. داستان "پنجاه کیلو البالو" که در ژانر کمدى رمانتیک تولید شده است از مجلس عروسی مرجان آغاز می‌شود. در میانه‌های عروسی ماموران برای دستگیری داماد خلافکار وارد می‌شوند و میهمانان هم فرار می‌کنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود باعث آشنایی ناگهانی او و آیدا می‌شود و اتفاقات ناخواسته‌ای برای آن‌ها می‌افتد. ساعد سهیلى، هستى مهدوى، فرهاد آئیش، پژمان جمشیدى، سیامك انصارى، افسانه بایگان، آزاده صمدى، هادى كاظمى، سروش صحت، ویشكا آسایش، على صادقى، بهنوش بختیارى، داریوش اسدزاده، امید روحانى، مونا احمدى و مانى حقیقى از بازیگران فیلم هستند. 

"بادیگارد" آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا در 16 روز نمایش و در اختیار داشتن 61 سالن سینما به فروش 2 میلیارد و 120 میلیون تومانی رسید. در این فیلم پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، فرهاد قائمیان، دکتر محمود عزیزی، محمد حاتمی، علی یعقوبی، پدرام شریفی، دیبا زاهدی، شیلا خداداد و پریوش نظریه بازی می‌کنند. 

"ابد و یک روز" که 9 سیمرغ بلورین سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را نیز از آن خود کرد، در 16 روز نمایش و با 49 سالن سینما توانست مرز یک میلیارد و 810 میلیون تومانی دست یافت. "ابد و یک روز" اولین ساخته بلند سعید روستایی است. پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ریما رامین‌فر، شیرین یزدان بخش، معصومه رحمانی، مهدی قربانی، محمد علی‌محمدی، اسماعیل گرجی، امیررضا فلاح، و شبنم مقدمی در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: خانواده در تدارک مراسم عروسی سمیه هستند، اما اتفاقاتی روابط خواهران و برادران را سرد می‌کند که در نهایت باعث ماجراهایی می‌شود. 

"خشم و هیاهو" ساخته هومن سیدی نیز در 16 روز نمایش خود و با 19 سالن سینما 335 میلیون تومان رتبه بعدی را از آن خود کرده است. در این فیلم که چهارمین اثر بلند سینمایی هومن سیدی است، طناز طباطبایی و نوید محمدزاده بازیگران اصلی "خشم و هیاهو" هستند. فیلمی که در آن بازیگران دیگری چون سعید چنگیزیان، بهناز جعفری، رضا بهبودی و رعنا آزادی ور ایفای نقش می‌کنند. این فیلم جایزه ویژه هیات داوران و بهترین فیلمبرداری را از آن خود کرده است. تهیه کنندگی این فیلم برعهده سعید سعدی است. 

" کفشهایم کو؟ " به کارگردانی کیومرث پوراحمد در 16 روز و در اختیار داشتن 17 سالن سینما در ایام نوروز توانست به فروش 210 میلیونی برسد و در رتبه ششم جدول فروش قرار گیرد. تازه‌ترین اثر کیومرث پوراحمد به موضوع مهاجرت و فراموشی مربوط می‌شود و رضا کیانیان نقش اصلی آن را بر عهده دارد. مجید مظفری، رویا نونهالی، بهاره کیان افشار، مینا وحید و منصوره وافری دیگر بازیگران این فیلم هستند. در "کفش‌هایم کو؟" علیرضا زرین‌دست به عنوان مدیر فیلمبرداری، مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس و آرش برومند به عنوان صدابردار حضور داشته‌اند.

منبع:هنر انلاين
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید