Performancing Metrics

توجه ویژه به فضای مجازی ضروری است | اتاق خبر
کد خبر: 329843
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1395 - 02:52
رئیس جمهور:
اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در سال ۱۳۹۵، شامگاه دیروز با حضور رئیس جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی به میزبانی رئیس جمهوری برگزار شد. رئیس جمهوری اسلامی ایران در این جلسه به ضرورت توجه ویژه به فضای مجازی اشاره کرد.

اتاق خبر - در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی، رئیس جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک سال نو، بر اهمیت و ضرورت توجه به فضای مجازی تأکید کرد و گفت که در سال ۹۵ گام‌های مؤثرتر و مناسب‌تری در عرصه فضای مجازی برداشته شود.

در جلسه شورای عالی فضای مجازی تصویب شد که شورای عالی انفورماتیک، شورای عالی اطلاع‌رسانی و شورای عالی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا)، منحل شده و کلیه‌ی وظایف راهبردی، سیاستگذاری، نظارت و هماهنگی آنها در سطح ملی به شورای عالی فضای مجازی سپرده شود.

همچنین اعضای شورای عالی فضای مجازی، تصویب کردند که تمام وظایف راهبردی، سیاستگذاری، نظارت و هماهنگی شورای عالی فناوری اطلاعات در سطح ملی به شورای عالی فضای مجازی منتقل شده و شورای عالی فناوری اطلاعات با تغییر نام به شورای اجرایی فناوری اطلاعات در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و مصوبات شورای عالی فضای مجازی فعالیت کند.

در بیست و هشتمین جلسه شورای عالی فضای مجازی همچنین گزارشی از فعالیت پیام‌رسان‌های برخط، در دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ۹۴ و عملکرد وزارتخانه‌ها و ارگان‌های مسئول، ارائه شد. در این جلسه همچنین بر رسیدگی به تخلفات فضای مجازی در حوزه تبلیغات انتخاباتی و موارد خلاف شئونات اخلاقی در مراجع ذی‌صلاح تأکید شد.

منبع:دولت

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید