Performancing Metrics

برنامه ششم باید همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین شود | اتاق خبر
کد خبر: 330072
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1395 - 17:56
برداشتن موانع پیش روی تولید ، بهبود فضای کسب و کار و اجرای درست سیاست‌های اصل 44 از جمله راهکارهای مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند باشد.

اتاق خبر: حمیدرضا فولاد گر ، گفت:‌ باید تلاش کنیم برنامه ششم کاملا همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین شود.

وی در مورد اینکه قوه مقننه چه راهکار و برنامه‌ای را می‌تواند برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی ارائه دهد گفت: مجلس طی دو سال گذشته هم کار نظارتی را انجام داده و هم کار قانونگذاری، در بعد نظارتی گزارشی در خصوص قوانین متناظر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تهیه کردیم و در بهمن ماه سال 93 نیز این گزارش قرائت شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس هم‌چنین اظهار کرد: در سال 94 نیز قانون چهارماده در مورد نحوه تحقق اقتصاد مقاومتی به تصویب رساندیم که در واقع ساختاری را پیش‌بینی کرده که هر سه قوه توانشان را برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به کار گیرند. بنابراین مجلس هم کار نظارتی انجام داده و هم کار قانونگذاری.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی با تاکید بر اینکه نیازی به قوانین جدید وجود ندارد گفت:‌ به نظر می‌رسد مجلس باید از الان کار نظارتی انجام دهد و قوانینی که در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدون شده اجرایی شود.

فولاد گر در ادامه با بیان اینکه باید تلاش کنیم برنامه ششم توسعه هم همسوی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد گفت: در بخش نظارتی تا جایی که امکان دارد باید تلاش کنیم دولت همه قوانینی که در این زمینه وجود دارد را اجرایی کند.

وی خاطرنشان کرد: بهبود فضای کسب و کار مقررات زدایی و برداشتن موانع پیش روی تولید از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کمک کند و تلاش شود از وضعیت رکود فعلی خارج شده و در عمل برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آماده شویم.

منبع:ایسنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید