Performancing Metrics

فروش اراضی باغ لک‌لک‌ها در دزفول متوقف شده است | اتاق خبر
کد خبر: 330129
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1395 - 21:12
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر دزفول گفت: فروش اراضی باغ لک‌لکها برای ساخت ویلا و مجتمع های گردشگری که یکپارچگی زیستگاهی این باغ را مورد تخریب قرار داده با دستور قضایی متوقف شده است.

اتاق خبر: فرهاد قلی نژاد گفت: فروش اراضی این باغ برای ساخت ویلا و مجتمع های گردشگری، یکپارچگی زیستگاهی این باغ را مورد تخریب قرار داده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر دزفول گفت: با دستور مراجع قضایی، فروش اراضی باغ لک لک ها متوقف شده است.

باغ لک لک، از باغ های قدیمی و ارزشمند شهر دزفول است. وجود درختان کهنسال و زیستگاه لک لک های متعدد در آن، این باغ را به باغ لک لک ها معروف کرده است. این باغ متاسفانه به تازگی توسط عوامل باغ تفکیک و قطعه قطعه شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر دزفول، در این باره گفت: باغ لک لک ها، یکی از باغات مرکبات قدیمی شهرستان درفول است، درختان قوی موجود در این باغ سال هاست که آشیانه پرنده لک لک شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۴، فروش اراضی این باغ برای ساخت ویلا و مجتمع های گردشگری، یکپارچگی زیستگاهی این باغ را مورد تخریب قرار داده است. بنا به دستور مراجع قضایی فروش اراضی و ساخت ویلا متوقف شده است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست دزفول که در برنامه سیاره آبی رادیو ایران سخن می‌گفت، تصریح کرد: محل قرارگیری باغ در خارج از محدوده شهر است و طبق قانون متولی حفظ باغ برای جلوگیری از ویلاسازی و تفکیک وزارت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول است که ممنوعیت تفکیک اراضی را اعلام کرده است.

به گفته وی تغییر کاربری بدون مجوز قانونی صورت گرفته که با همکاری همیاران مردمی به محض اطلاع از ریختن مصالح و خط کشی از تخریب باغ ممانعت به عمل آمده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید