Performancing Metrics

ادعاها درباره حساب های بانكی پوتین در خارج برای اخلال در وضعیت روسیه انجام می گیرد | اتاق خبر
کد خبر: 330263
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395 - 06:22
كرملین:
«دیمیتری پسكوف» سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام كرد: ادعاهای خبرنگاران خارجی در قالب تحقیقات درباره حساب های بانكی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در بانك های خارجی برای اخلال در وضعیت روسیه انجام می گیرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، پسكوف امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این تحقیقات خبرنگاران خارجی علیه رئیس جمهوری روسیه و ثبات و امنیت روسیه و انتخابات آینده این كشور هدف گیری شده و هدف اصلی آن برهم زدن اوضاع این كشور است.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری روسیا سگودنیا، سخنگوی پوتین گفت: هدف اصلی این اخبار جعلی،‌ شخص رئیس جمهور است، به ویژه آنكه ما در آینده ای نزدیك انتخابات پارلمانی و در چشم اندازی دورتر، انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم.

پسكوف خاطرنشان كرد: بیم و هراس از شخص ولادیمیر پوتین در خارج از روسیه به حدی رسیده است كه حتی ذكر نكته ای مثبت در مورد این كشور‌ یا اقدامات و دستاوردهای دولت روسیه امری ممنوع است. اما در مقابل،‌ تأكید بر نكات منفی و حتی در صورت فقدان نكته منفی،‌ جعل اخبار یك امر رایج شده است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: این گونه اقدامات تاثیر چندانی ندارد و به دلیل كیفیت پایین و غیرحرفه ای بودن آن بعید است كه بتواند بر اوضاع روسیه تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش رسانه های روسی، تعدادی از روزنامه های غربی اخیرا در قالب تحقیقات خبرنگاری، ادعاهایی در مورد حساب های بانكی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مطرح كرده و مدعی شده اند كه وی با سرمایه داران بزرگ ارتباط دارد.

«پسكوف» هفته گذشته در این مورد هشدار داده و اعلام كرده بود كه یك سازمان بین المللی علیه «ولادیمیر پوتین» و خانواده وی انجام یك حمله اطلاعاتی را تدارك می بیند.

وی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یك مركز سیاسی به نام «كنسرسیوم تحقیقات بین المللی خبرنگاری» اطلاعات مغرضانه ای را علیه رییس جمهوری و خانواده اش تدارك می بیند و در روسیه و برخی كشورهای غربی اطلاعاتی را برای عملی كردن اهداف خود جمع آوری می كند.

سخنگوی پوتین افزود: این مركز گزارش سفارشی علیه رییس جمهوری روسیه، خانواده و دوستان نزدیك پوتین آماده می كند و اعضای آن به تلاش های خود ادامه می دهند و می خواهند اطلاعات را در این زمینه با این ادعا كه واقعی و نامنتظره است، منتشر كنند.

پسكوف خاطرنشان كرد: اعضای «كنسرسیوم تحقیقات بین المللی خبرنگاری» با ما تماس گرفته و پرسش هایی مطرح كردند و اطمینان دارم كه در این مركز افزون بر خبرنگاران اعضای سازمان های برخی كشورهای غربی نیز فعالیت دارند.

وی ادامه داد: این مركز می خواهد در روزهای آینده در روسیه، آمریكا، آلمان، انگلیس، فرانسه و سوییس و چند كشور دیگر، گزارش مغرضانه ای در این مورد منتشر كند.

سخنگوی پوتین گفت: اطمینان دارم این حمله اطلاعاتی چندان موثر نباشد، اما اعضای مركز موسوم به «كنسرسیوم تحقیقات بین المللی خبرنگاری » بر اساس طرح مشخصی فعالیت می كنند.

وی گفت: تحقیقات خبرنگاران محترم است و زمانی كه حرفه ای انجام گیرد، تحسین هم می كنیم؛ اما هنگامی كه پرسش های بارها مطرح شده و پاسخ گرفته دوباره مطرح می شود، حمله اطلاعاتی كارگردانی شده از طرف برخی كشورها و غیر قابل قبول می دانیم.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید