Performancing Metrics

«بیمار استاندارد»‌ نگاه خاصی را به مخاطب تلویزیون تزریق کرد | اتاق خبر
کد خبر: 330317
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395 - 09:20
یک نویسنده معتقد است بین سریال‌های نوروزی تلویزیون، سریال «بیمار استاندارد» توانسته نگاه خاص و جدیدی را به مخاطب تلویزیون تزریق کند.

به گزارش اتاق خبر، «حسن وارسته» نویسنده درباره سریال‌های نوروزی تلویزیون گفت: سریال «بیمار استاندارد» را از نگاه تماشاگری خاص دوست داشتم،اما باید دید که آیا مخاطب عام و کسانی که قشر متوسط رو به پایین جامعه را تشکیل می‌دهند،نیز توانستند با این سریال ارتباط برقرار کنند؟!

وی ادامه داد: قلم و متن‌های بهرام توکلی را بسیار دوست دارم،اما در اینجا سوالی پیش می‌آید که آیا این سریال برای تماشاگر عام نیز قابل فهم بوده است؟! اینطور که پیداست مسئولین می‌خواهند ذائقه مخاطب را تغییر دهند و طبق همین موضوع مرکز گسترش فیلم‌نامه نویسی با اهدافی بلند مدت در همین زمینه فعالیت می‌کند.

نویسنده سریال «پایتخت» در ادامه بیان داشت: سریال «زعفرانی» نیز که در ایام نوروز از شبکه دو سیما پخش شد،نگاهی خانوادگی داشت که این نوع نگاه را نیز دوست دارم. از طرفی قرارداهایی که با مخاطب می‌گذاریم خیلی مهم است. دقیقا نکته‌ای که در این سریال به چشم نمی‌آمد. «زعفرانی» دچار پراکندگی ژانر شده بود و تکلیف ژانر در قصه این سریال مشخص و معلوم نیست.

وی ادامه داد:‌ اتفاقات آنهم به صورت تصادفی در «زعفرانی» به شدت دیده می‌شد مثل دزدی از خانه ناصر زعفرانی و اینکه دقیقا دزد یکی از اهالی آن محله بود.شاید این سریال در یک محله بومی تهران اتفاق می‌افتاد،اما آدم‌های قصه خیلی به هم نزدیک بودند. همچنین وقایع دستچین شده بود و از دلِ رویدادها بوجود نمی‌آمد.

وارسته با اشاره به سریال نوروزی شبکه سه نیز گفت:  سریال «قرعه» دچار پراکندگی قصه بود و از قصه‌ای نخ نما شده و معمولی استفاده کرده بود.

وی افزود: این سریال که با حضور تعداد زیادی بازیگر مقابل دوربین رفته بود،باعث شده بود تا به هیچکدام از آنها به اندازه معمول،اجازه بازی داده نشود و همین موضوع از نقاط ضعف سریال به شمار می‌رفت. در ادامه اینکه پیرنگ قصه معلوم نبود و آشفتگی در بخش بازیگری به مخاطب فرصت شناخت کاراکترها را نمی‌داد.

منبع:فارس

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید