Performancing Metrics

یک میلیارد دلار واردات دارو | اتاق خبر
کد خبر: 330341
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395 - 10:26
رئیس سازمان غذا و دارو از کاهش اتکای بازار دارویی کشور به داروهای وارداتی خبر داد و گفت: در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی بازار داروهای تولید داخل رشد داشته است.

اتاق خبر: دکتر رسول دیناروند در دیدار با فعالان صنعت دارو اظهار کرد: سیاست های دارویی بزودی اعلام می شود که با تایید وزیر بهداشت حداقل تا پایان دولت یازدهم ثابت می مانند.

وی اضافه کرد: در ۱۰ ماهه سال قبل ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کل فروش دارو در بازار کشور بود که از این رقم ۷۴۰۰ میلیارد تومان مربوط به تولید داخل و  ۳۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به واردات بود.

دیناروند با اشاره به اینکه سهم تولید به واردات دارو سال قبل به حدود ۷۰ به ۳۰ درصد رسید که بهترین عملکرد در سال های گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود یک میلیارد دلار واردات دارو داشتیم.

وی تصریح کرد: رشد بازار داروهای وارداتی در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ کمتر از ۳ درَصد بوده است. این در حالی است که افزایش نرخ ارز در این دوره حداقل ۱۲ درصد بوده است.

دیناروند در ادامه عنوان کرد: در عین حال رشد بازار داروهای تولید داخل در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ حدودیک  ۱۸ درصد بوده است که دقیقا در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید