Performancing Metrics

رسانه‌های اصلاحات به منتخبین کم‌لطفی نکنند | اتاق خبر
کد خبر: 330385
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395 - 13:12
منتخب اول مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با گله از برخی مطبوعات اصلاح‌طلب، گفت: این مطبوعات نباید برای دفاع از رد صلاحیت‌ها به منتخبین مردم تهران حمله کنند.

اتاق خبر:محمدرضا عارف در مراسم تقدیر از اعضای ستاد ائتلاف امید با اشاره به این‌که «برخی تعابیر اکنون نه صحیح است و نه به صلاح است» اظهار کرد: ما از منتخبین دفاع می‌کنیم. برای ما افتخار است که با وجود رد صلاحیت‌های غیرقابل تصور، این لیست برجسته را ارائه کردیم.

وی در ادامه افزود: مردم هم با اعتماد به جریان اصلاحات و هم با بررسی لیست، به لیست ائتلاف امید اعتماد کردند و رأی دادند. ما هم باید قدر این اعتماد را بدانیم. مردم در بسیاری از حوزه‌ها به ما چک سفیدامضاء دادند و ما باید به این اعتماد پاسخ دهیم. هیچ تحلیلی نمی‌گفت در تهران 30 نفر لیست رأی بیاورند. اکنون وظیفه ما پاسداری از این اعتماد برای گام‌های بعدی است. مردم با شناخت به لیست ما رأی دادند و متوجه هم شدند که ما با وسواس این لیست را بستیم. من از رسانه‌های اصلاح‌طلب می‌خواهم به منتخبین ما کم‌لطفی نکنند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در ادامه با تشکر از اعضای ستادهای اصلاح‌طلبان، گفت: ما بعضاً‌ امکانات نامناسب، محدودیت‌های تحمیلی، مشکلات و تهدیداتی داشتیم اما با این وجود کاری کارستان انجام شد و حماسه‌ای دیگر خلق شد. ما بر این باور بودیم که باید پس از سال 92 گام‌های بعدی برداشته شود تا هم به مطالبات مردم پاسخ داده شود و هم جایگاه کشور ارتقاء یابد.

عارف همچنین با تشکر از رهنمودهای رهبری، تلاش‌های دولت و عوامل اجرایی و نظارتی و همچنین مردم، اظهار کرد: مردم و بخصوص جوانان نقش کلیدی در 7 اسفند داشتند و اکنون باید کار خود را در 10 اردیبهشت تمام کنند. اهمیت مرحله دوم انتخابات از مرحله اول هم بیشتر است.

وی در ادامه با اشاره به تهدیدهای خوشبینانه و بدبینانه درباره نتیجه انتخابات برای اصلاحات، تصریح کرد: ما از ابتدا بر این باور بودیم که می‌توانیم اکثریت را به دست آوریم. این اتفاق در دور اول رخ داد اما اگر فعالیت‌های خود را در مرحله دوم کمرنگ کنیم و مردم هم حضور کمتری داشته باشند نمی‌توانیم برنامه‌ها و تعهداتی که داده‌ایم را با جدیت و کیفیت خوب در مجلس دنبال کنیم. برای پاسخگویی به نگاه مثبت مردم باید در مرحله دوم هم پیروز شویم.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در همین ارتباط افزود: ما در شورای سیاست‌گذاری تصمیم گرفتیم فعالیت‌های سیاسی به گونه‌ای نباشد که مرحله دوم انتخابات را تحت‌الشعاع قرار دهد. من از اعضای ستاد هم می‌خواهم کار خود را تمام کنند و مردم را توجیه کنند تا آنها در مرحله دوم حضور یابند. نباید به خاطر موفقیت در مرحله اول، در اصلاحات سستی انجام شود. ما از 69 کرسی باقیمانده حداقل باید 40 کرسی را به دست آوریم و در دیدگاه خوشبینانه ما می‌توانیم حتی تا 50 کرسی را هم به دست آوریم.

عارف تأکید کرد: وعده‌های ما به مردم در شرایطی محقق می‌شود که ما اکثریت مجلس دهم را به دست آوریم. بنابراین اعضای ستاد باید بپذیرند که در سه هفته آینده از مسئولیت اصلی آنها کسب موفقیت در مرحله دوم انتخابات است.

رئیس بنیاد امور ایرانیان در ادامه با بیان این‌که «ما باید در داخل جبهه اصلاحات به اجماع برسیم و با برنامه وارد مرحله دوم شویم» گفت: در تشکیل شورای سیاست‌گذاری همه بزرگان اصلاحات کمک کردند و تقریباً تمامی تصمیمات اجماعی بود. ما باید همین مسیر را البته با نقد عملکردها دنبال کنیم. اما با توجه به در پیش بودن مرحله دوم انتخابات ما ارزیابی عملکردها را به بعد از انتخابات موکول کردیم.

عارف همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری در سال 96، تصریح کرد: کرسی شوراها باید توسط جوانان پر شود تا زمینه برای حضور آنها در مراکز مهم‌تر فراهم شود. ما باید با ارزیابی عملکردهای خود اشکالات را رفع کنیم تا بتوانیم بهتر وارد مسیر دو انتخابات پیش رو شویم.

منتخب اول مردم تهران با اشاره به چگونگی ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت، اظهار کرد: از ابتدا ایجاد ائتلاف در دستور کار قرار داشت که البته نگرانی‌هایی هم در طول مسیر به وجود آمد اما ما خود را به جریان اصلاحات محدود نکردیم و با نگاهی فراتر از اصلاحات عمل کردیم. ما دنبال ایجاد مجلسی پاسخگو و در رأس امور بودیم و با توجه به نتایج مرحله اول انتخابات می‌توانم اعلام کنم که تقریباً‌ به اهداف خود رسیدیم.

رئیس بنیاد امور ایرانیان در تشریح راهبردهای کلی اصلاحات در این دوره از انتخابات گفت: ترجیح منافع ملی بر منافع جناحی، فعالیت‌ برنامه‌ای برای مجلس، توجه به مطالبات مردم و توجه به اولویت‌های نظام و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و برنامه چشم‌انداز از راهبردهای اصلاح‌طلبان است. اصلاحات ساختاری در اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های اصلاحات است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی،‌ اشتغال، معیشت، دستیابی به رشد 8 درصدی و نرخ بیکاری 5 درصدی و تورم تک رقمی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، افزایش نرخ طلاق و سن ازدواج،‌ کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، بیمه، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، مقابله با بحران‌های زیست‌محیطی، حل مشکلات جوانان و زنان و تقویت بعد نظارتی مجلس از اولویت‌های ائتلاف امید است.

عارف با بیان این‌که «اولین دستور مجلس دهم بررسی برنامه ششم توسعه است» اظهار کرد: باید سریعاً این برنامه را برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز و همچنین برنامه‌های خود تحقق ببخشیم. کشور در برنامه چهارم و پنجم جلو نرفت و اکنون امیدواریم بتوانیم اهداف برنامه ششم را محقق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شعار اصلی ما همدلی و همبستگی است. ما باید در اداره مجلس سهم همه فراکسیون‌ها را در نظر بگیریم. زیرا انحصارطلبی در ذات اصلاحات نیست. ما دنبال شریک در مجلس هستیم و می‌خواهیم مجلس را شریک دولت کنیم البته شاید اختلاف نظر هم داشته باشیم اما نباید این اختلافات را اولویت دهیم تا بتوانیم وعده‌ها و شعارهای خود را محقق کنیم.

عارف در پایان از حمایت‌های آیت‌الله هاشمی، سیدمحمد خاتمی، سیدحسن خمینی، مردم و به خصوص جوانان و زنان در انتخابات قدردانی و تشکر کرد.

منبع: ایسنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید