Performancing Metrics

قهرمانان ورزشی امریه می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 330437
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395 - 15:59
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده‌ای از لایحه دائمی شدن برخی احکام توسعه، شرایط بکارگیری مشمولان وظیفه عمومی در نهادهای دولتی و غیردولتی را تعیین کردند.

اتاق خبر: در جلسه علنی روز سه‌شنبه در ادامه بررسی لایحه دائمی شدن برخی احکام توسعه، ماده‌ای به تصویب رسید که بر اساس آن شرایط بکارگیری مشمولان وظیفه عمومی در نهادهای غیرنظامی تعیین شد.

بر اساس این ماده، در زمان صلح با تائید ستاد کل نیروهای مسلح، قسمتی از نیاز دولت، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و فدراسیون‌های ورزشی و واحدهای تولیدی به نیروی انسانی دارای مدرک لیسانس و بالاتر، با استفاده از خدمت مشمولان وظیفه مشروط به عدم ورود آسیب به آمادگی رزمی کشور و پس از گذراندن آموزش دوره نظامی تامین می‌گردد. این نیازها از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ستاد کل اعلام می‌شود.

حقوق و مزایا و جیره استحقاقی در دوره خدمت از محل اعتبارات دستگاه بکارگیرنده تامین می‌گردد. میزان دریافتی این قبیل افراد نباید در مجموع از حد مقرر در قوانین نیروهای مسلح تجاوز نماید.

حداقل ۵۰ درصد از نیروهای انسانی فوق که فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند، باید در مناطق توسعه نیافته یا کمتر توسعه یافته کشور خدمت کنند.

طبق تبصره این ماده، سهمیه مربوط به فدراسیون‌های ورزشی از طریق وزارت ورزش و جوانان صرفاً برای استفاده قهرمانان ورزشی، مدال‌دار کشوری و بالاتر و سهمیه واحدهای تولیدی از طریق دستگاه‌های اجرایی ذیربط اختصاص می‌یابد.

منبع:مهر

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید