Performancing Metrics

تشویق همکاری‌ها بین کشورهای همسایه هدف اجلاس وزرای خارجه است | اتاق خبر
کد خبر: 330516
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395 - 21:05
تشویق همکاری‌ها بین کشورهای همسایه هدف اجلاس وزرای خارجه است

اتاق خبر: محمدجواد ظریف ظهر سه‌شنبه دربدو ورود به شهرستان رامسر در فرودگاه شهر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه دور اول اجلاس سه‌جانبه وزرای خارجه در ارومیه و دور دوم و سوم در نخجوان و وان برگزارشده بود افزود: در این اجلاس درزمینهٔ تحولات منطقه گفتگو و تبادل‌نظر خواهیم کرد.

وی با اشاره به تحولات قره‌باغ و تأکید بر پایان دادن به این درگیری‌ها افزود: در حاشیه اجلاس چهارم در زمینهٔ تحولات این منطقه گفتگو خواهیم کرد و هدف ما این است که با درایت کشورهای منطقه به‌ویژه همسایگان شاهد فضای صلح و آرامش در منطقه باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اظهار اینکه باید از ظرفیتی برای ایجاد صلح و آرامش و پایان دادن به درگیری‌ها بهره برد به گفتگوی تلفنی خود با وزیر خارجه ارمنستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با درایت کشورهای منطقه شاهد فضای صلح و با آرامش در منطقه باشیم.

ظریف، به ظرفیت‌های سه کشور ایران، ترکیه و آذربایجان در حوزه‌های مختلف ازجمله گردشگری و ترانزیت کالا اشاره کرد و گفت: این کشورها با همکاری یکدیگر می‌توانند تعامل خوبی در این زمینه داشته باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان بابیان اینکه تروریسم و افراطی‌گری منطقه ما را تهدید می‌کند، افزود: همکاری و هماهنگ کردن کشورها برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری از دیگر اهداف برگزاری چهارمین اجلاس سه‌جانبه خواهد بود.

منبع:مهر

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید