Performancing Metrics

فعالیت شبانه‌روزی ۱۲ پاسگاه محیط‌زیست در اردبیل | اتاق خبر
کد خبر: 330580
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1395 - 00:48
مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل گفت: ۱۲ پاسگاه حفاظت از محیط‌زیست در سطح استان به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند.

اتاق خبر: سید رضا موسوی بعدازظهر سه‌شنبه در حاشیه جلسه بررسی وضعیت عرصه‌های زیست‌محیطی در روز طبیعت گفت: در حال حاضر ۶۰ محیط بان در پاسگاه‌ها و مناطق حفاظت شده فعالیت مستمر دارند.

وی با اشاره به افزایش اخیر نیروهای این نهاد اجرایی اضافه کرد: این افزایش موجب بهبود کیفی نظارت و صیانت از عرصه‌های محیط‌زیست استان شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان با اشاره به فعالیت هشت اداره محیط‌زیست در شهرستان‌ها تأکید کرد: در طول تعطیلات نوروزی در هر شهرستان روزانه دو گشت کنترلی نسبت به نظارت و بازدید از عرصه‌های زیست‌محیطی و مناطق تحت حفاظت اقدام کردند.

به گفته موسوی در طول تعطیلات نوروز امسال هرچند خسارات جزئی به محیط‌زیست برخی مناطق وارد شد اما درعین‌حال حوادثی از جمله تخریب جدی، آتش‌سوزی یا کشتار حیات‌وحش و گونه‌های نادر جانوری نداشتیم.

وی به حمله گرگ در شهرستان مشگین شهر و زخمی شدن پنج نفر از روستاییان اشاره کرد و افزود: علاوه بر این در تعطیلات نوروزی محیط بانان دو اسلحه غیرمجاز شکار را شناسایی و ضبط کردند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان به توزیع کیسه‌زباله و اطلاع‌رسانی جهت جلوگیری از رهاسازی ماهیان قرمز در آب‌های جاری اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر این برای رفاه حال مسافران بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی استان برنامه ریزی شده بود.

منبع:مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید