Performancing Metrics

خواهان استقلال از چین نیستیم | اتاق خبر
کد خبر: 330599
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1395 - 02:14
مقام اجرایی هنگ كنگ :
«لئونگ چون یینگ» رئیس دولت فعلی هنگ كنگ بار دیگر در پاسخ به درخواست برخی احزاب سیاسی برای استقلال از چین گفت: اكنون منافع داخلی هنگ كنگ به خوبی مورد حراست قرار گرفته و نیازی به استقلال از چین نیست.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، وی در جمع خبرنگاران افزود: برخی افراد، از جمله جوانان، این سوال را می پرسند كه آیا منافع هنگ كنگ از سوی چین مورد تهدید واقع نشده است؟

وی توضیح داد: این در حالی است كه تلاش ما بر این بوده است كه در رسیدگی به تمام مسائل معیشتی، هنگ كنگ را در اولویت قرار دهیم.

لئونگ چون یینگ برخی سیاست های دولت خود از جمله اعمال محدودیت بر مادران چینی برای وضع حمل در بیمارستان های هنگ كنگ و نیز گرفتن مالیات ویژه از خریداران خارجی را به عنوان اقدام های صورت گرفته برای حفاظت از منافع داخلی بر شمرد و تصریح كرد: نیازی نداریم تا به جایی برسیم كه برای حراست از منافع خود به استقلال از چین نیاز داشته باشیم.

دولت حاكم هنگ كنگ هفته گذشته به اعضای یكی از احزاب جدید موسوم به «حزب ملی» درباره تحریك مردم به استقلال طلبی هشدار داده و تاكید كرده بود كه این اقدام ها موجب بی ثباتی هنگ كنگ خواهد شد.

هنگ كنگ شهری است جزیره ای در چین كه از سال 1842 تا 1997 میلادی جزو مستعمرات انگلیس بود.

این منطقه خودمختار كه بیش از 7 میلیون نفر جمعیت دارد، از مهم ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان به شمار می رود و از سال 1997 كنترل آن با وعده ضمانت دولت چین به حفظ خودمختاری منطقه، تحت سیاستی كه به «یك كشور، دو نظام» مشهور است، از انگلیس به پكن منتقل شد.

انتهای پیام/
کد: 94108
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید