Performancing Metrics

بدعهدی آمریکا قابل پیش‌بینی بود | اتاق خبر
کد خبر: 330814
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1395 - 17:29
منتخب مردم قم در مجلس دهم با بیان اینکه بدعهدی آمریکا قابل پیش‌بینی بود، گفت: مردم منتظرند ببینند دولت چه خواهد کرد.

اتاق خبر:مجتبی ذوالنور منتخب مردم قم، با اشاره به بد عهدی آمریکایی‌ها در مذاکرات گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب و بزرگان نظام پیش از این گفته بودند آمریکا و غربی‌ها می‌دانند که فعالیت هسته‌ای ما صلح آمیز است و مسئله هسته‌ای بهانه‌ای برای اعمال فشار به جمهوری اسلامی است.

وی افزود: اگر کسی به خواب رفته باشد می‌تواند او را بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده نه. اگر غربی‌ها نسبت به فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ما تردید داشتند با اجرای پروتکل الحاقی و بازرسی‌های سرزده و نیز در قالب گفت‌وگو موضوع قابل حل بود اما آنها می‌دانستند که ما در فعالیت‌های هسته‌آی خود دچار انحراف نشدیم و این موضوع را تنها بهانه‌ای برای اعمال فشار به جمهوری اسلامی و تغییر رفتار ما قرار داده‌اند.

منتخب مردم قم در مجلس دهم اظهار داشت: بارها گفته شده بود که اگر ما در موضوع هسته‌ای عقب نشینی کنیم طرف غربی متقاعد نخواهد شد و به موضوعات دیگر ورود خواهند کرد. مانند موضوع دفاعی و موشکی، حقوق بشر از دیدگاه خودشان، موضوعاتی همچون صلح خاورمیانه و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، عدم حمایت از حزب الله حماس و مقاومت که غربی‌ها از آن تحت عنوان حمایت از گروه‌های تروریسم یاد می‌کنند.

ذوالنور اضافه کرد: آنها آن قدر در این مسیر پیش می‌روند که به ما این موضوع را تحمیل کنند که در دنیایی که به سمت سکولاریسم به پیش می‌رود عنوان حکومتی دینی و جمهوری اسلامی چه معنایی دارد کما اینکه بارها نیز برای براندازی نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف ورود پیدا کرده‌اند.

وی افزود: عهدشکنی آمریکا چیز غیرقابل پیش بینی نبود و پیش از این هشدارهای لازم نسبت به آن داده شده بود. کسانی که نسبت به این موضوع تجاهل و یا تغافل می‌کردند و یا خوش بین بودند آنها در فهم سیاسی غیر متعارف هستند.

منتخب مردم قم در مجلس دهم اظهار داشت: عهدشکنی،‌ بدعهدی و بداخلاقی آمریکا از ابتدا مشخص و قابل پیش بینی بود، کما اینکه امروز هم ما نقد خود را به با مشتی نسیه عوض کردیم که همان وعده‌های نسیه هم هیچ یک محقق نشده و اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

ذوالنور خاطرنشان کرد: ما در شرایط فعلی آنچه را که از توان هسته‌ای داشتیم تحویل دادیم و تحریم‌ها نیز سر جای خود باقی مانده، سوئیفت هنوز باز نشده و تحریمی لغو نشده و سفرهای هیات‌های خارجی به کشور هیچ یک منجر به انعقاد قراردادی نشده است بلکه تنها موافقتنامه‌هایی امضا شده است.

وی افزود: تعهداتی که ما به آن عمل کردیم فراتر از تعهدات پادمان‌های بین‌المللی و از جمله ان.پی.تی است و حتی فراتر از پروتکل الحاقی ما به تعهداتمان عمل کردیم. نظام بازرسی‌هایی که برای ما در نظر گرفته شده فراتر از پروتکل الحاقی و ان‌.پی‌.تی است اما کوچکترین قدمی از سوی غربی‌ها برای اجرای تعهداتشان برداشته نشده است.

منتخب مردم قم در مجلس دهم اظهار داشت: فرجام برجام را باید در اجرای آن دید. اگر اجرا نشود هیچ وجه مثبتی برای ما نخواهد داشت.

ذوالنور در پایان گفت: دولتمردان ما که با خوش خیالی در مقابل طرف‌های خارجی از کیسه ملت بذل و بخشش می‌کنند باید چشمشان را باز کنند که در چاه‌هایی که طرف‌های غربی در مسیر ما حفر کرده‌اند سقوط نکنند، لذا تعهد دولتمردان ما از جمله آقای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و دیگران در این مورد سنگین است و مردم منتظرند تا ببیند دولتمردان چه می‌کنند.

منبع:فارس

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید