Performancing Metrics

اردوغان اسلحه «لغو شهروندی» را به روی حامیان پ.ک.ک کشید | اتاق خبر
کد خبر: 330827
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1395 - 18:21
ایسنا نوشت: رییس جمهوری ترکیه با بیان اینکه دولت هیچ صحبتی با تروریست‌ها ندارد، گفت: باید حامیان تروریسم را از حق شهروندی ترکیه محروم کرد.

اتاق خبر - به نقل از خبرگزاری رویترز، وی در سخنرانی خود در جمعی از وکلا در آنکارا پس از رد کردن هر گونه مذاکرات صلح با نمایندگان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) وعده داد که درگیری‌ها را در مناطق جنوب شرقی کردنشین ترکیه تا کشته شدن تمام تروریست‌ها یکبار برای همیشه به پایان برساند.

وی ادامه داد: لازم است تمام اقدامات لازم از جمله لغو حق شهروندی حامیان سازمان‌های تروریستی را اتخاذ کنیم. زمان معامله با تروریست‌ها به پایان رسیده است. دولت حرفی با تروریست‌ها ندارد.

اردوغان در اظهارات خود به فرد یا گروه خاصی اشاره نکرد. اما در گذشته اعلام کرده بود، ترکیه تمام حامیان تروریسم حتی خبرنگاران را متهم خواهد کرد، دولت میان این افراد تفاوتی قائل نخواهد شد.

این اظهارات فعالان حقوق بشر را نگران کرده است. در حال حاضر بسیاری از اساتید دانشگاه و خبرنگاران مخالف دولت در زندان به سر می‌برند.

همچنین وی روز سه شنبه گفت: پارلمان باید هر چه سریعتر مصونیت نمایندگان پارلمان حامی تروریسم را لغو کند.

اردوغان برای لغو مصونیت قضایی نمایندگان مجلس لابی می‌کند زیرا معتقد است که نمایندگان حزب دموکراتیک، سومین حزب بزرگ راه یافته به پارلمان ترکیه، از حامیان تروریسم هستند.

حزب دموکراتیک خلق ترکیه مخالف خشونت‌های اخیر در مناطق جنوب شرقی ترکیه بوده و خواهان اجرای یک راه حل صلح آمیز با کردهای ترکیه است.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید