Performancing Metrics

تفاهم‌نامه‌ همکاری میان معاونت علمی ریاست‌جمهوری و صداوسیما | اتاق خبر
کد خبر: 330944
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1395 - 22:34
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از همکاری رسانه ملی در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان قدردانی کرد.

اتاق خبر - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در پیامی خطاب به رییس رسانه ملی، از همکاری و اهتمام ویژه شبکه‌های مختلف خبری، رادیویی و سیما به فرهنگ‌سازی و ترویج موضوع علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و انعکاس پیشرفت های علمی و فناوری کشور تشکر و قدردانی کرد.

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در پیامی سپاسگزاری و تشکر خود را از دکتر محمد سرافراز رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد فضای مناسب همکاری های متقابل میان این دو نهاد در حوزه اقتصاد دانش بنیان اعلام کرد.

در بخشی از این پیام خطاب به دکتر سرافراز آمده است: «سال 1394 شمسی سالی پربار برای همکاری های متقابل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صدا و سیما بود. در این سال شاهد اجرایی شدن بسیاری از بندهای تفاهم نامه فی مابین به شماره 66799/11 مورخ 12/3/94 بودیم. اکثر شبکه‌های صدا و سیما به فرهنگسازی و ترویج موضوع علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان اهتمام جدی داشتند و ضمن انعکاس دستاوردها، موفقیت ها و پیشرفت های کشور به تبیین چالش های پیش روی فعالان حوزه اقتصاد دانش بنیان پرداختند.

این موضوع تاثیر جدی و بسیار قابل توجهی در گسترش و تعمیق شناخت جامعه از اهمیت فرصت ها و چالش های پیش روی کشور در تحقق اقتصاد دانش بنیان به عنوان اصلی ترین مولفه اساسی اقتصاد مقاومتی داشته است.

در ادامه این پیام آمده است: با توجه به اهمیت ویژه فعال شدن آحاد جامعه در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ضرورت رسانه ملی مصداق بارز تعبیر مقام معظم رهبری از پشتیبانی رسانه در امر بسیج عمومی ملت و نیز کمک به مدیریت های اجرایی در جهت تامین اهداف و سیاست های کلان نظام است. لذا لازم می دانم از این بابت صمیمانه از جنابعالی و همکاران خوبمان در سازمان صدا و سیما سپاسگذاری و تشکر نمایم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان پیام خود خطاب رییس سازمان صدا و سیما آورده است: ان شاءالله در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اقدامات گذشته بیش از پیش در این فرآیند عملی و اجرایی پیش گرفته شده تداوم یابد . توفیق روزافزون جنابعالی و همکاران محترم را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

براساس این گزارش، پیرو امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اجرای سیاست های کلی کشور در توسعه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی و پاسخ گویی به نیازهای فناورانه رسانه ملی در چارچوب اهداف و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، در دستور کار قرار گرفته است .

از جمله بندهای اصلی این تفاهم نامه همکاری مشترک فرهنگ سازی و ترویج علم و فناوری در جامعه، از راه تولید برنامه های مشترک حمایت از محصولات و خدمات دانش بنیان ساخت داخل و در نظر گرفتن تخفیف فرهنگی در تبلیغ و معرفی کالاهای دانش بنیان ساخت داخل است.

از این رو، با دستور رییس رسانه ملی، فعالیت جدی برای تبلیغ و آشناسازی عموم مردم با محصولات تجاری سازی شده در عرصه دانش بنیان آغاز شده و سازمان صدا و سیما، تخفیف قابل ملاحظه ای برای تبلیغات محصولات دانش بنیان تولید و ساخت داخل در نظر گرفته است.

ایسنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید