Performancing Metrics

جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به نقض آتش بس متهم كرد | اتاق خبر
کد خبر: 331028
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1395 - 02:39
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه طی گزارشی، نیروهای نظامی ارمنستان را به نقض مجدد رژیم آتش بس متهم كرد .

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، وزارت دفاع آذربایجان افزوده است: با وجود توافق حاصله روز گذشته میان روسای ستاد كل ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسكو، واحدهای نظامی ارمنستان همچنان رژیم آتش بس را نقض می كنند .

گزارش مدعی شده است، نیروهای ارمنستان مواضع واحدهای ارتش جمهوری آذربایجان واقع در نزدیكی منطقه تاپ قاراقویونلی شهرستان گورانبوی را از خمپاره اندازها مورد هدف قرار دادند.

این گزارش افزود: نظامیان جمهوری آذربایجان همچنان به رژیم آتش بس احترام می گذارند.

در این میان جیمز وورلیك، ایگور پاپوف و پیر آندریو به ترتیب روسای آمریكایی، روسی و فرانسوی گروه میانجی مینسك سازمان امنیت و همكاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ در سفر امروز به باكو با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان دیدار و درگیری های نظامی اخیر در خط مقدم جبهه در منطقه مورد مناقشه را بررسی كردند .

به گزارش سایت رسمی ریاست جمهوری آذربایجان، روسای گروه مینسك از توافق آتش بس میان طرفین مناقشه استقبال و بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند مذاكرات حل این مناقشه تاكید كردند .

نقض مرتب آتش بس چند ماه اخیر در خط مقدم جبهه در منطقه مورد مناقشه قره باغ كوهستانی روز شنبه گذشته منجر به درگیری های شدید میان نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان شد كه تلفات جانی در هر دو طرف در بر داشت.

در دیدار روز سه شنبه گذشته نجم الدین صادق اف و یوری خاچاتوراف روسای ستاد كل ارتش جمهوری آذربایجان با میانجیگری روسیه در مسكو، توافق در باره توقف عملیات نظامی و آتش بس میان طرفین مناقشه حاصل شد .

مناقشه قره باغ كوهستانی در سال 1988 میلادی با ادعای ارضی ارمنستان و جمهوری آذربایجان ایجاد شد.

در ماه می سال 1994 میلادی میان طرفین مناقشه رژیم آتش بس برقرار شد، ولی میانجیگری بین المللی گروه مینسك سازمان امنیت و همكاری اروپا به ریاست مشترك روسیه، فرانسه و آمریكا برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه ای نداشته است.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید