Performancing Metrics

انتقاد از آمار نادرست بنگاه‌های تولیدی راکد | اتاق خبر
کد خبر: 331094
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1395 - 10:05
نعمت زاده مطرح کرد
وزیرصنعت معدن وتجارت از آمارهای متفاوت وبعضاً نادرستی که ازبنگاه‌های تولیدی راکد وغیرفعال اعلام می‌شود انتقاد و تاکید کرد که درحال حاضر کمتر از 20 درصد از واحدهای تولیدی که عمدتاً کوچک هستند متوقف شده که بالای هفتاد درصد آن‌ها با مشکل نقدینگی مواجه هستند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت زاده امروز در همایش تقسیم کار ملی و منطقه‌ای که با حضور معاون اول رئیس جمهور و برخی وزرای اقتصادی و جمعی از استانداران کشور در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی برگزار شد ضمن تأکید بر فعال شدن بنگاه های تولیدی به عنوان عامل اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: در حال حاضر آمارها به ارقام متفاوتی از بنگاه های تولیدی متوقف شده اعلام می‌شود این در حالیست که در کل فقط کمتر از 20 درصد از واحدهای کوچک با مشکل مواجه اند و عمده‌ مسائل آن‌ها به بدهی‌های معوق و چک‌های برگشتی اختصاص دارد. وی این را هم گفت که بنگاه‌های بزرگ در حال حاضر وضعیت مناسبی داشته و آخرین گزارشی که ارائه کرده‌اند حاکی از فعالیت و تولید هموار آن‌ها است.

وزیر صنعت با اشاره به جلسات اخیر هیئت دولت در راستای ایجاد گشایش در عملکرد واحدهای تولیدی افزود: حدود 10 هزار واحد کوچک وجود دارند که فعالیت آن‌ها یا متوقف شده و یا اینکه کمتر از 50 یا 70 درصد است. بنابراین آن‌ها را شناسایی و مشخص کرده‌ایم و پیشنهاداتی در این رابطه برای حل و فصل مشکلات آن‌ها وجود دارد که به زودی اجرایی می‌شود. وی این را هم گفت که 2 هزار طرح نیمه تمام کوچک و متوسط که بالای 60 تا 70 درصد پیشرفت دارند نیز تعیین شده تا بتوانیم در صورت امکان آن‌ها را فعال کنیم.

وی در ادامه بر توسعه صادرات به ویزه صادرات غیر نفتی تأکید کرد و گفت این از موارد مورد توجه ما است که در کنار آن توجه به اهداف کشور همچنین ارائه برنامه‌های مشخص و حمایت از صادرات غیرنفتی و مشوق های لازم و از سوی دیگر حمایت های یارانه‌ای و همین‌طور کارگروه تسریع رفع موانع تولید نیز قرار دارد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید