Performancing Metrics

همکاری وزارت بهداشت و شهرداری تهران برای آسیب‌های اجتماعی | اتاق خبر
کد خبر: 331132
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1395 - 13:08
معاون اداره سلامت روان وزارت بهداشت از توافق وزارت بهداشت و شهرداری تهران برای راه اندازی 22 مجتمع کارآفرینی و مهارت آموزی بهاران برای ارائه خدمات سلامت خبر داد.

اتاق خبر:درباره همکاری وزارت بهداشت و شهرداری تهران در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: طبق توافق انجام شده با شهرداری تهران، تا 26 اسفند ماه سال 94 سه مرکز گذری تحت عنوان مددسرا در بزرگراه فتح، اشرفی اصفهانی و خاوران راه‌اندازی شد که کار درمان اعتیاد را با متادون و آگونیست انجام می‌دهند. این مراکز تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و تهران هستند.

 وی افزود: همچنین از طرف شهرداری برای فعالیت چهار مددسرا در سال جدید اعلام آمادگی شده است که برنامه کاهش آسیب اعتیاد در آنها اجرایی شود. تا امروز نیز دو مددسرا توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای رفع نواقص بازدید شدند.

 به گفته اسدی، در سامان‌سراهای لویزان و اسلامشهر نیز دو مرکز درمان با آگونیست وابسته به ستاد مبارزه با مواد مخدر مستقر خواهند شد که داروی آن از طرف دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران تامین شده است.

 معاون اداره سلامت روان وزارت بهداشت، ضمن اشاره به بررسی نحوه ارائه خدمات سلامت به معتادان در حال بهبودی در هفت مجتمع مهارت آموزی و کارآفرینی بهاران، تصریح کرد: بعد از بازدیدهای کارشناسی، مشخص شد پنج مرکز از نظر فنی آمادگی دارند که آنها نیز فعالیت خود را از 27 اسفندماه آغاز کردند و تحت پوشش سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی هستند. در سال جدید یک مرکز جدید بهاران که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارد، بعد از رفع نواقص شروع به کار می‌کند.

 اسدی ادامه داد: راه‌اندازی این مراکز در راستای توافق با شهرداری درخصوص راه‌اندازی 22 مرکز بهاران در سطح استان تهران است. طبق این توافق قرار بود بعد از اعلام آمادگی شهرداری، خدمات بهداشتی و درمانی را از طرف وزارت بهداشت ارائه شود. راه‌اندازی این مراکز روند خوبی را طی می‌کنند؛ چرا که با توجه به آغاز به کار آنها در پایان سال گذشته، به دلیل فوریت کار سعی کردیم مراحل اداری آنها را کاهش دهیم.

 وی همچنین در خصوص راه اندازی این مراکز در سایر استان‌ها گفت: ما این طرح را به صورت پایلوت اجرا کردیم. اگر شرایط مناسب باشد با هماهنگی شهرداری کل، این طرح را در شهرستان‌های دیگر نیز اجرا خواهیم کرد. اگر طبق توافق تا آخر فرردین و اوایل اردیبهشت ماه، شهرداری این مراکز را راه‌اندازی کند، از طرف وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی امکانات درمانی و بهداشتی، برای آنها تامین می‌شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید