Performancing Metrics

خسارت ۱۳۰ میلیارد ریالی سرمای بهاره به محصولات باغی بناب | اتاق خبر
کد خبر: 331176
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1395 - 16:40
فرماندار بناب خبرداد:
فرماندار بناب گفت: با وجود بارش های خوبی ابتدای سال جدید در منطقه، سرمای بهاره ۱۳۰ میلیارد ریال به محصولات باغی بناب خسارت زد.

اتاق خبر- فرماندار بناب گفت: با وجود بارش های خوبی ابتدای سال جدید در منطقه، سرمای بهاره ۱۳۰ میلیارد ریال به محصولات باغی بناب خسارت زد.

ولی الله فرج اللهی در نشست کارگروه آب و کشاورزی شهرستان بناب با انتقاد از عدم همکاری مسئولین بیمه در پرداخت خسارات کشاورزان اظهارکرد: اگر انتظار داریم کشاورزان برای بیمه کردن محصولات باغی خود علاقه نشان داده و این به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود بایستی بیمه خسارت کشاورزان را به موقع پرداخت کند.

وی افزود: از آنجایی که بیمه هنوز خسارات کشاورزان در سال قبل را پرداخت نکرده است بطوریکه تاکنون از کل ۶۰ میلیارد ریال خسارت برآورد شده کشاورزان منطقه تنها تنها میلیارد ریال آن را پرداخت کرده است، بنابراین نباید انتظار داشت کشاورزان برای بیمه کردن محصولات خود پیشقدم باشند و انتظار می رود مسئولان بیمه در پرداخت خسارت کشاورزان تسریع نمایند.

فرماندار بناب ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های مسئولین امور آب و جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص تغییر الگوی کشت نیز گفت: افزایش سطح آب چاه های کشاورزی ناشی از تغییر الگوی کشت و استفاده بهینه مردم از آب موجود است.

وی با اشاره به کاهش محسوس کشت محصول پیاز در منطقه گفت: متأسفانه به جهت افزایش نرخ پیاز در آخرین روزهای سال قبل برخی از کشاورزان دوباره تشویق و ترغیب به کشت این محصول شده اند که امیدواریم مسئولین امور آب و جهاد کشاورزی از افزایش کشت این محصول پرمصرف آب جلوگیری کنند.

فرماندار بناب همچنین با اشاره به انتخاب روستای قره چپق بعنوان روستای پایلوت در تغییر الگوی کشت تأکید کرد: برای جلوگیری از هدر رفت آب مقرر شده تا ۱۲۰ کیلومتر مسیر مزارع و باغات برای انتقال آب لوله کشی شود که ۱۲ کیلومتر آن در حال انجام است.

فرج اللهی با اشاره به اینکه این طرح از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه درحال اجراست، گفت: امیدواریم تا پایان سال ۹۶ شاهد اتمام پروژه لوله گذاری و اجرای کانال های کشاورزی در منطقه باشیم.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید