Performancing Metrics

در آمد سالانه ۲۰۰ میلیون دلاری داعش از فروش اشیاء عتیقه | اتاق خبر
کد خبر: 331178
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1395 - 16:47
نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد؛
نماینده روسیه در سازمان ملل ضمن اعلام درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری داعش از فروش اشیاء عتیقه دزدیده شده از سوریه و عراق، محل اصلی فروش این اشیاء را شهر «غازیان تپ» ترکیه معرفی کرد.

اتاق خبر- نماینده روسیه در سازمان ملل ضمن اعلام درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری داعش از فروش اشیاء عتیقه دزدیده شده از سوریه و عراق، محل اصلی فروش این اشیاء را شهر «غازیان تپ» ترکیه معرفی کرد.

نماینده روسیه در سازمان ملل، شهر «غازیان تپ» در ترکیه را به عنوان مرکز اصلی فروش اشیاء عتیقه و آثار فرهنگی  که توسط داعش از سوریه و عراق به سرقت رفته اند، دانست.

«ویتالی چورکین» روز چهارشنبه با اعلام این خبر در قالب نامه ای عمومی گفت: اشیاء عتیقه سوریه و عراق عمدتا توسط داعش به مرزهای ترکیه ارسال می شوند.

وی همچنین اظهار داشت: مرکز اصلی قاچاق میراث فرهنگی دزدیده شده از عراق و سوریه، شهر غازیان تپ ترکیه است که اشیاء قیمتی سرقت شده به آنجا انتقال یافته و از طریق حراج های غیر قانونی به فروش می رسند.  

به گفته «چورکین» حدود ۱۰۰ هزار سایت فرهنگی با ارزش جهانی در حال حاضر در اختیار داعش است که تعداد ۴۵۰۰ سایت از این میان باستانی بوده و ۹ سایت نیز به ثبت یونسکو رسیده است.

نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین درآمد سالیانه داعش از راه فروش اشیاء عتیقه را بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار در سال تخمین زد.

ز فروش اشیاء عتیقه دزدیده شده از سوریه و عراق، محل اصلی فروش این اشیاء را شهر «غازیان تپ» ترکیه معرفی کرد.

منبع: مهر 

94106 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید