Performancing Metrics

کری: تمام گروه‌های بحرینی باید در روند سیاسی شرکت داشته باشند | اتاق خبر
کد خبر: 331211
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1395 - 20:43
در کنفرانس خبری مشترک با همتای بحرینی‌اش؛
وزرای خارجه آمریکا و بحرین امروز(پنجشنبه) با برگزاری نشست خبری مشترک بر ضرورت ادامه یافتن مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، وزیر خارجه آمریکا که برای مشارکت در نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در بحرین به سر می برد در کنفرانس خبری خود با شیخ خالد آل خلیفة همتای بحرینی‌اش عنوان داشت: در این دیدار در خصوص روابط دو جانبه و مسائل منطقه از جمله راه کار حل بحران در سوریه و یمن بحث و تبادل نظر کردیم.

وی در ادامه افزود: ما در خصوص مبارزه با تروریسم و اقدام علیه داعش نیز رایزنی کردیم ما معتقدیم بحرین شریک امنیتی قدرتمندی برای آمریکا به شمار می آید و دو کشور منافع مشترک زیادی دارند. روابط آمریکا با کشورهای حوزه خلیج (فارس) استراتژیک به شمار می‌آید.

کری هم‌چنین به اجرای مانور دریایی مشترک میان آمریکا و 41 کشور دیگر اشاره کرده و عنوان داشت که این بزرگترین مانور دریایی این تعداد کشوری است که از صنعت دریانوردی آزاد برخوردار هستند.

وی تاکید کرد:توقف منابع مالی داعش از اولویت‌های ما در مرحله آتی به شمار می رود.ما مذاکرات زیادی برای اجرای آتش بس فراگیر در یمن انجام دادیم کما اینکه من مذاکرات زیادی در این خصوص با وزیر خارجه عربستان داشتم و امیدواریم این اتفاق صورت پذیرد.

کری مدعی شد که حمایت ایران از اسد و حوثی های یمن نگران کننده است.وی تاکید کرد:ایران باید برای حل بحران سوریه و یمن کمک کند. اگر ایران بخواهد راهکار سازنده ارائه دهد کشورهای حوزه خلیج (فارس) از مشارکت این کشور در مذاکرات در خصوص سوریه و یمن استقبال می کنند.

کری در ادامه افزود: تهران به واشنگتن کمک کرد تا اقدامات خصمانه در سوریه متوقف شود و از مذاکرات ژنو حمایت کرد.

وی هم‌چنین در خصوص گزارش‌های بین المللی در زمینه استفاده از سلاح های آمریکایی توسط ائتلاف متجاوز عربستان در یمن تاکید کرد: ما نمی دانیم چه سلاح‌هایی در یمن استفاده شده که به دنبال آن 97 غیر نظامی کشته شده‌اند اما بر ضرورت توقف درگیری‌ها تاکید داریم.

کری در خصوص اوضاع حقوق بشر در بحرین عنوان داشت: باید به حقوق بشر در بحرین احترام گذاشت.تمام گروه‌های بحرینی باید در روند سیاسی این کشور مشارکت داشته باشند و تحریم انتخابات پارلمانی اخیر در بحرین از سوی گروه‌های معارض یک اشتباه بزرگ بود.

وی در ادامه افزود: مساله احترام به حقوق بشر و وجود یک نظام سیاسی فراگیر در بحرین ضروری است.

وزیر خارجه بحرین نیز عنوان داشت: من در این نشست با وزیر خارجه آمریکا در خصوص مسائل منطقه رایزنی کردم. بحرین به نقش خود در مبارزه با تروریسم ادامه میدهد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید