Performancing Metrics

اتحاديه اروپا درخواست رواديد از شهروندان آمريكا و كانادا را بررسي مي كند | اتاق خبر
کد خبر: 331266
تاریخ انتشار: 20 فروردین 1395 - 02:52
كميسيون اروپا در حال بررسي الزام شهروندان آمريكا و كانادا به درخواست رواديد براي سفر به قلمرو اتحاديه اروپا است؛ اقدامي كه در بحبوحه مذاكرات تجاري بروكسل و واشنگتن مي تواند تنش ها را افزايش دهد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، كميسيون اروپا بايد تا روز 21 آوريل (پنجشنبه دوم ارديبهشت) تصميم بگيرد كه آيا در مورد كشورهايي كه از يك يا چند كشور عضو اتحاديه اروپا درخواست ويزا مي كنند ، درخواست مشابهي مطرح كند يا خير.

واشنگتن و اتاوا از شهروندان كشورهاي روماني و بلغارستان كه در سال 2007 به اتحاديه اروپا پيوستند، براي سفر به آمريكا و كانادا ويزا درخواست مي كنند. آمريكا همچنين شهروندان كشورهاي كرواسي ، قبرس و لهستان را از شروط لغو رواديد مستثني كرده است.

يك منبع آگاه اتحاديه اروپا به رويترز گفت: درمورد مسائلي با اين اهميت ، بحث و تصميم سياسي لازم است اما يك احتمال واقعي وجود دارد كه اتحاديه اروپا به سمت درخواست ويزا براي شهروندان آمريكا و كانادا حركت كند.

با اين حال با توجه به صنعت گردشگري گسترده و سودآور اتحاديه اروپا ، عملي بودن چنين اقدامي مورد ترديد است. دسترسي به هيات هاي نمايندگي آمريكا و كانادا در بروكسل براي اظهارنظر در اين خصوص فراهم نشد.

بحث هاي كميسيون اروپا در اين زمينه روز سه شنبه هفته آينده انجام مي شود؛ اين درحالي است كه حدود يك هفته پس از آن قرار است باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا براي مذاكره در خصوص معاهده تجاري راهي اروپا شود. مذاكرات تجاري بين بروكسل و واشنگتن در مرحله حساسي است زيرا هر دو طرف اعتقاد دارند كه معاهده تجاري فراآتلانتيك (TTIP) پيش از پايان رياست جمهوري اوباما بخت بيشتري براي نهايي شدن دارد.

اوباما در سفر اروپايي ابتدا راهي انگليس مي شود و سپس روز 24آوريل (5 ارديبهشت) در يك نمايشگاه تجاري در هانوفر آلمان با آنگلا مركل صدر اعظم اين كشور ديدار خواهد كرد.

در صورت تصويب درخواست رواديد از شهروندان آمريكا و كانادا، تنها انگليس و ايرلند امكان مستثني شدن از سياست مشترك اتحاديه اروپا در خصوص صدور رواديد را دارند .

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید