Performancing Metrics

صندلی 400 هزار دلاری خالق هری پاتر | اتاق خبر
کد خبر: 331364
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 05:21
یک صندلی که روزگاری به رایگان در اختیار جی‌کی رولینگ قرار گرفته بود در یک حراجی در نیویورک به قیمت 394 هزار دلار فروخته شد.

به گزارش اتاق خبر، این صندلی قدیمی که از چوب بلوط ساخته شده است به همراه سه صندلی دیگر به رایگان در اختیار رولینگ قرار داده شده بود.

این نویسنده که در آن دوران هنوز به شهرت نرسیده بود کار نوشتن دو کتاب از مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» را زمانی که روی این صندلی نشسته بود به پایان رساند.

البته این صندلی پیش از این که به قیمت 394 هزار دلار در نیویورک به فروش برسد، دو بار دیگر به حراج گذاشته شده بود. نخستین بار خود رولینگ برای کارهای خیریه این صندلی را به حراج گذاشت.

رولینگ پیش از حراج این صندلی روی آن نوشته بود : «شاید به نظر شما زیبا نباشم، اما با آنچه می‌بینید قضاوتم نکنید.» او همچنین نوشت : «من زمانی که بر این صندلی نشسته بودم هری پاتر را نوشتم.»

این صندلی همراه با خود نامه‌ای امضا شده دارد که داستان آن را بازگو می‌کند : «مالک جدید صندلی من. سال 1995 چهار صندلی به من اهدا شد که این راحت‌ترین آن‌ها بود. به همین دلیل من همیشه روی این صندلی پشت ماشین تحریرم می‌نشستم تا داستان‌های هری پاتر را بنویسم. هر چند که از رفتنش دلتنگ می‌شوم اما کمرم از رفتن صندلی ناراحت نیست. جی‌کی رولینگ.»

آخرین مالک صندلی اعلام کرده است که 10 درصد از مبلغ فروش آن را به خیریه جی‌کی رولینگ اهدا خواهد کرد.

منبع : خبرانلاين

نظرات
ADS
ADS
پربازدید