Performancing Metrics

تامین مسكن در داخل شهر با مسكن مهر در بیابان فرق دارد | اتاق خبر
کد خبر: 331527
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1395 - 13:20
روحانی:
ایرنا نوشت: ریاست جمهوری با اشاره به اینكه شاید با صرفه ترین كار در گذشته این بود كه به بافت فرسوده توجه بیشتر می شد گفت: تامین مسكن در داخل شهر یا اطرف آن با مسكن مهر در بیابان فرق دارد.

اتاق خبر - حجت اسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی روز شنبه در دیدار با اعضای شورای مركزی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی ضمن تبریك سالروز حساب 100 حضرت امام(ره) و شروع فعالیت این بنیاد افزود: بنیاد مسكن در طول تاریخ فعالیتش موفقیت های خوبی در زمینه بازسازی، بهسازی و ساماندهی مسكن های روستایی و طرح های هادی داشته است.


وی ادام داد: دولت یازدهم در زمینه مسكن چند برنامه دارد كه از جمله آنها صندوق پس انداز جوانان است تا با پس انداز آنان در كنار كمك هایی كه بانك مسكن از طریق تسهیلات در اختیارشان قرار می دهد بتوانند صاحب مسكن شوند.
رییس دولت یازدهم اظهار داشت: وقتی در تاریخ می بینم یكی از نهادهایی كه در ماه های آغازین پس از پیروزی انقلاب حضرت امام دستور تشكیل آن را دادند، بنیاد مسكن بود ، این نشانگر نیاز جامعه به مسكن و اهمیت آن در زندگی مردم است.
روحانی گفت: حتی در دستور امام(ره) برای افتتاح حساب 100 قبل از تشكیل جهاد سازندگی و بسیاری از نهادهای انقلابی دیگر بوده است و در حكم امام(ره) هم روشن بود كه امام(ره) از این كه بخش‌های كم‌درآمد جامعه مسكن مناسب در اختیار ندارند، كاملا در رنج هستند و از همان فرمان برمی‌آید كه اراده ایشان بر این بوده كه در زمانی كوتاه افراد به شدت نیازمند را برای تامین مسكن یاری كنیم.
وی افزود: البته امام(ره) می‌خواست دولت در تامین زمین و از طرفی ثروتمندان جامعه در تامین مساله مالی و از سویی دیگر بنیاد مستضعفان در كنار یكدیگر قرار بگیرند و مساله مسكن را تا حد زیادی حل كنند.
رییس‌جمهوری گفت: مسكن همانند امنیت، سلامت و آموزش می‌ماند و جزو نیازهای فراگیر در جامعه است و در فرهنگ ایرانی مسكن در كنار این كه محلی برای زندگی بوده به‌عنوان پس‌انداز اصلی خانوار مطرح بوده است و یكی از مسائلی است كه افراد از جوانی برای تامین آن تلاش می‌كنند.
روحانی گفت: مسكن تنها به‌عنوان محل خوابگاه نیست و به تعبیر قرآنی كه بیت و خانه باید محل آرامش و سكون و سكونت باشد، مدنظر قرار دارد.
وی اضافه كرد: برخی از افراد جامعه اكثر عمر خود را در محیط خانه می‌گذرانند از جمله خانم‌های خانه‌دار و یا افرادی كه شغل آنها در درون خانه است، بنابراین مسكن تنها محل استراحت نیست بلكه محل عبادت و اشتغال مردم نیز می‌باشد.
رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان كرد: تربیت هم از مسكن شروع می‌شود و آغاز تربیت فرزندان جامعه است. پس مسكن مكانی جمعی است برای یك مسلمان، و یك مكان مقدس است چرا كه در آن عبادت، تعلیم و تربیت و محبت والدین به فرزندان و فرزندان به والدین شكل می‌گیرد.
روحانی گفت: برغم این كه جهان خلقت همه عرصه وجودی خداوند است ولی بیتی را به نام خانه خدا در نظر گرفته است تا محل عظمت و عبادت مسلمانان و مردم باشد، پس خانه‌سازی و ساخت مسكن اقتدا به راه ابراهیمی است.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید