Performancing Metrics

درخواست حقوق بشری‌ها از دبیرکل آتی سازمان ملل برای حل بحران پناهجویان | اتاق خبر
کد خبر: 331538
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1395 - 14:27
گروه‌های حقوق بشری سرشناس در جهان امروز(دوشنبه) اعلام کردند، دبیرکل آتی سازمان ملل باید به معاهده جهانی جدیدی برای پناهجویان و پایان مجازات اعدام و اشکال خشونت در جهان در دوران دبیرکلی‌اش متعهد شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان ملل، علاوه بر این درخواست، عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و چهار گروه دیگر نیز گفتند که دبیرکل آتی سازمان ملل باید خواستار صدور قطعنامه‌ای شود که به خشونت‌های جمعی همانند هدف‌گیری غیرنظامیان در جنگ‌ها پایان دهد.

درخواست هشت‌بندی گروه‌های حقوق بشری در حالی منتشر شده است که نامزدهای جانشینی بان کی‌مون، دبیرکل کنونی سازمان ملل در حال ثبت‌نام هستند و خود را برای سخنرانی در مجمع عمومی با هدف بیان دید‌گاه‌های خود و پاسخ به سوالات آماده می‌کنند.

چنین اتفاقی اولین بار است که در تاریخ هفتاد ساله سازمان ملل رخ می‌دهد. سالیل شتی، رئیس عفو بین‌الملل گفت: نامزدهای رهبری سازمان ملل باید برای دفاع از حقوق بشر قیام کنند و نباید از برخوردها هراس داشته باشند.

به گفته این گروه، اروپا اکنون با بدترین بحران پناهجویان از جنگ جهانی دوم روبروست و دبیرکل آتی باید به توافق جدیدی برای پناهجویان و مهاجران دست یابد که شامل مسوولیت‌پذیری برای اسکان مجدد آنها باشد. فعالان حقوق بشر خواستار بازنگری جامع در کار گروه‌های مدیریت مهاجران بین‌المللی شدند.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید