Performancing Metrics

یکی از چالش‌ها در آموزش و پرورش مهارت آموزی است | اتاق خبر
کد خبر: 331652
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1395 - 21:18
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی یکی از چالش‌ها در آموزش و پرورش را مهارت آموزی دانست و گفت: باید دانش آموزان مهارت ارتباطی را بیاموزند.

اتاق خبر:سید رضا صالحی امیری امروز در آیین اختتامیه هفتمین دوره مجلس دانش‌آموزی که در ساختمان مجلس قدیم برگزار شد، گفت: آموزش و تربیت اساس کار آموزش و پرورش است.

وی افزود: نخستین انتظار از مجلس دانش‌آموزی اخلاق محوری و معرفت‌جویی است. اگر مجلس دانش‌آموزی نماد فضیلت و اخلاق نباشد به انحراف خواهیم رفت و به هدف توسعه آموزش و پرورش که منطبق با ارزش‌های اسلامی است، نخواهیم رسید.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی تصریح کرد: امید، مهمترین رسالتی است که باید بین دانش‌آموزان تولید و  بازتولید شود.

وی یادآور شد: نشاط آفرینی را سومین انتظار از مجلس دانش آموزی دانست و گفت: نقطه مقابل آن انزوا گزینی است و باید دانش‌آموز با نشاط درس بخواند و سخن بگوید.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌ها در آموزش و پرورش مهارت آموزی است دانش آموزان باید مهارت درک دیگران و مهارت های ارتباطی را بیاموزند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، گفت: انتظار ما از نمایندگان مجلس دانش آموزی هویت سازی و ماندگاری ارزش ها است.

وی با بیان اینکه محور ششم مجلس دانش‌آموزی خلاقیت و نوآوری باید باشد گفت: توسعه کشور باید با خلاقیت و نوآوری باشد و باید نهاد خلاقیت را در آموزش و پرورش داشته باشیم و آن را پرورش دهیم.

صالحی امیری تصریح کرد: مجلس دانش‌آموزی محور گفتگو در محیط بزرگ آموزش و پرورش است و اولین پیش‌نیاز این است که تنوع را در گفتگو باید بپذیریم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی تأکید کرد: محور هشتم در مجلس دانش‌آموزی عدالت فرهنگی ـ آموزشی است و محور نهم در مجلس دانش‌آموزی نسبت بین آموزش و پرورش و دولت است، این مجلس باید مسئولیت قبول کند که آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف کمک کند.

وی در پایان پیشنهاد داد تا پیشنهاد کمیسیون آینده پژوهی و آینده نگری در این مجلس شکل گیرد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید