Performancing Metrics

ناكامي تروريست ها براي انفجار مسجدي در تونس | اتاق خبر
کد خبر: 331717
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1395 - 22:17
وزارت كشور تونس روز شنبه از دستگيري چند عنصر تروريستي كه قصد انفجار مسجدي را در اين كشور داشتند،‌ خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا،‌ وزارت كشور تونس اعلام كرد كه نيروهاي امنيتي در منطقه «الكاف» واقع در (160 كيلومتري پايتخت تونس،‌ 5 تروريست را بازداشت كردند.

به گفته منابع تونسي، اين افراد در ‌تحقيقات و بازجويي هاي انجام شده اعتراف كردند كه قصد داشتند مسجدي را در نزديكي منطقه امنيتي در مقابل دريافت 25هزار دلار منفجر كنند.

در همين حال نيروهاي تونسي در ايالت «المهديه» در بخش شرقي اين كشور،‌ يك عنصر تروريستي را به سبب ارتباط با داعش بازداشت كردند.

يك تروريست ديگر نيز از سوي نيروهاي تونسي بازداشت شد كه اعتراف كرد با ساير تروريست ها در حال تلاش براي تشكيل يك باند و حمله به يكي از زندان هاي تونس بوده است.

نيروهاي امنيتي تونس همچنين 2 جوان مظنون به عضويت در داعش را در ايالت «اريانه» در حومه شمالي اين كشور بازداشت كردند.

نيروهاي امنيتي تونس در حال مبارزه با تروريست هاي تندرويي هستند كه سال گذشته چند منطقه را در اين كشور هدف قرار دادند؛‌ عاملي كه باعث كاهش شديد سفر گردشگران به اين كشور شد.

تروريست ها در سال 2015 به موزه باردو و 2 هتل گردشگري ساحلي نزديك سوسه حمله كردند.

همچنين يك مهاجم انتحاري در 24 نوامبر (3 آذر) با حمله به اتوبوس حامل نگهبانان رياست جمهوري تونس در مركز شهر تونس پايتخت،12 تن از نيروهاي امنيتي را كشت.

هدف حمله هاي تروريستي در اين كشور دولت تونس، نيروهاي امنيتي اين كشور و اماكن مطرح گردشگري است.

تونس در همسايگي ليبي قرار دارد كه تروريست هاي داعش به شدت در آن فعال هستند؛ داعشي ها با گسترش نفوذ خود در ليبي قصد دارند قدرت خود را در آفريقا افزايش دهند؛ از اين رو تهديد بزرگي براي همسايگان اين كشور از جمله الجزاير و تونس به شمار مي رود.

انتهای پیام/
کد: 94108
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید