Performancing Metrics

جنگ عربستان علیه یمن به شکوفایی القاعده انجامید | اتاق خبر
کد خبر: 331775
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 07:50
رویترز:
خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که جنگ عربستان علیه یمن باعث پیشرفت و شکوفایی امپراتوری اقتصادی گروه تروریستی القاعده در یمن شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز با تکیه به اظهارات بیش از 12 دیپلمات و مسئول امنیتی یمنی و رهبران قبایل و ساکنان در شهر المکلا یمن نوشت که یکی از تبعات حمله علیه یمن این بوده است که القاعده در حال حاضر دولت کوچکی در اختیار دارد و از طریق یورش‌ها به بانک مرکزی محلی و بالا بردن مالیات‌ها در اسکله محلی اموالی را به دست می‌آورد.

در این گزارش به این امر اشاره شده است که این "دولت" 600 کیلومتر از اراضی ساحلی را تحت تصرف دارد و پایتخت خود را شهر مکلا در استان حضرموت در جنوب شرق یمن تعیین کرده است که نیم میلیون تن در آنجا ساکن هستند.

طبق گزارش رویترز، حدود هزار فرد مسلح القاعده در مکلا مستقر هستند و این گروه بالا بردن مالیات از ساکنان را لغو کرده است و اعضای این گروه از قایق‌های سریع مجهز به موشک‌های آرپی جی استفاده میکنند تا از کشتی‌ها عوارضی بگیرند و فیلم‌های تبیغاتی می‌گیرند که در آنها به آسفالت کردن راه‌ها و ساختن بیمارستان‌ها افتخار می‌کنند.

رویترز به این امر اشاره کرد که حملات نظامی که با پشتیبانی آمریکا صورت می‌گیرد، به القاعده در شبه جزیره عربستان کمک کرد تا قوی‌تر از گذشته شود.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید