Performancing Metrics

پلیس بلژیک ایستگاه متروی ایتربیئک در بروکسل را تخلیه کرد | اتاق خبر
کد خبر: 331780
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 08:12
ایرنا نوشت: رسانه های محلی بلژیک روز شنبه خبر دادند که پلیس بروکسل ایستگاه ایترریئک این شهر را کاملا تخلیه کرد.

اتاق خبر - تلویزیون آر تی بی اف بلژیك در گزارشی اعلام كرد كه دولت بلژیك امروز با كمك حدود 50 افسر پلیس از جمله چند تك تیرانداز به همراه چند خنثی كننده بمب وارد ایستگاه ایتربیئك در بروكسل شدند و آنرا كاملا تخلیه كردند.

اگرچه این تلویزیون از علت انجام این عملیات پلیس گزارشی منتشر نكرد، اما با اعلام اینكه مین روب ها راس ساعت 13 و 30 دقیقه به وقت محلی صحنه را ترك كردند افزود: حمل و نقل قطارها در این ایستگاه به حالت تعلیق درآمده است.

این اقدام یك روز پس از آن انجام می گیرد كه ماموران امنیتی بلژیك یك مظنون حملات پاریس را دستگیر كردند.شبكه رادیو و تلویزیون سراسری 'وی آر تی' بلژیك دیروز/جمعه اعلام كرد كه 'محمد ابرینی' كه به اتهام شركت در حملات گروه تروریستی نوامبر گذشته داعش در پاریس تحت تعقیب قرار داشت، در بروكسل پایتخت بلژیك دستگیر شده است.

این شبكه خبری افزود: احتمالا ابرینی 31 ساله در حملات تروریستی ماه گذشته (مارس) بروكسل نیز شركت داشته است.
دادستانی كل بلژیك در بیانیه كوتاهی تایید كرد كه پلیس این كشور چند تن را در ارتباط با حملات بروكسل دستگیر كرده است.

این شبكه خبری بدون ارایه جزییات بیشتر افزود: فرد مظنون دومی به نام 'اسامه كریم' كه تصور می شود با سومین مهاجم انتحاری در تصاویر دوربین های امنیتی در ایستگاه متروی بروكسل دیده شده، نیز بازداشت شده است.

ابرینی از هنگام شناسایی شدن در تصاویر دوربین های مداربسته امنیتی در یك خودرو با 'صالح عبدالسلام' كه اخیرا به اتهام شركت داشتن در حملات 13 نوامبر پاریس دستگیر شده، در فهرست افراد خطرناك تحت تعقیب در اروپا قرار داشته است.
عبدالسلام 2 هفته پیش در بروكسل و 4 روز پیش از حملات انتحاری گروه تروریستی داعش در این شهر، دستگیر شد. در پی حملات تروریستی روز سه شنبه سوم فروردین گروه داعش به پایانه خارجی فرودگاه بروكسل و ایستگاه متروی این شهر كه بیش از 30 كشته و حدود 300 زخمی برجای گذاشت، در این كشور وضعیت فوق العاده امنیتی برقرار شد.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید