Performancing Metrics

کره شمالی پس از 8 سال به یک نشست بین المللی دعوت شد | اتاق خبر
کد خبر: 331781
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 08:16
ایرنا نوشت: برای نخستین بار از سال 2008 میلادی، کره شمالی به نشست وزرای کمیسیون منع جامع ازمایش هسته ای دعوت شد.

اتاق خبر - دبير اجرايي كميسيون معاهده منع جامع آزمايش هسته اي از دعوت كره شمالي براي شركت در نشست وزراي اين كميسيون در وين خبر داد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاري «كيودو» ژاپن ، كره شمالي كه به دليل انجام آزمايش هاي هسته اي و پرتاب موشك دوربرد با تحريم هاي بين المللي مواجه شده بود اوايل سالجاري ميلادي چهارمين آزمايش هسته اي خود را نيز انجام داد و از اين رو با تحريم هاي بيشتري از سوي شوراي امنيت سازمان ملل روبرو شد.

«لاسينا زربو» دبير اجرايي كميسيون معاهده منع جامع آزمايش هسته اي با بيان اينكه اين نشست 13 ژوئن «24 خرداد» در وين برگزار مي شود ؛ اظهار كرد: گفت و گو با كره شمالي بايد از نقطه اي آغاز شود.

وي افزود: ما به مشاركت دادن كره شمالي نياز داريم و بايد به نگراني هاي اين كشور گوش دهيم و احتمال اينكه از طريق مذاكرات ديپلماتيك و مشاركت دادن پيونگ يانگ به راه حلي دست يابيم وجود دارد.

وي اضافه كرد: مذاكرات چندجانبه بهتر از انزوا نتيجه مي دهد و بايد از الگوي ايران در مورد كره شمالي نيز استفاده كرد.
اين نخستين بار از سال 2008 ميلادي به بعد است كه پيونگ يانگ به يك نشست سطح بالاي بين المللي در زمينه هسته اي دعوت مي شود.
معاهده منع جامع آزمايش هسته اي سال 1996 ميلادي به تصويب سازمان ملل رسيد اما جنبه الزام آور نداشت.

اين معاهده با هدف تحقق منع هرگونه آزمايش هسته اي به امضا 183 كشور رسيد اما تنها 164 كشور آن را در مجالس خود تصويب كردند و براي الزامي شدن اين معاهده 44 كشور ديگر نيز بايد آن را امضا كنند و به تصويب مجالس خود برسانند.

مجالس هشت كشور آمريكا، چين، مصر، هندوستان، ايران، پاكستان، كره شمالي و رژيم صهيونيستي آن را تصويب نكرده است.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید