Performancing Metrics

اتوبوس های تهران دارای اپراتور سخنگو می شود | اتاق خبر
کد خبر: 331810
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 10:26
کاهش مشکل پیدا کردن مسیر نابینایان با تابلوی بریل
خبرآنلاین نوشت:اولین تابلوی بریل پایتخت در ایستگاه شهید آیت شرق تهران نصب و با حضور مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه رونمایی شد.

اتاق خبر - شهردار منطقه 8 تهران واقع در شرق پایتخت با اعلام نصب تابلوی بریل در ایستگاه اتوبوسرانی شهید آیت گفت: این تابلو با هدف راهنمایی و کمک به افراد کم بینا و نابینا طراحی شده است و آنها با استفاده از این تابلو متوجه می شوند که کجا هستند، اتوبوس در طول مسیر در کدام ایستگاه ها توقف می کند و آقایان و خانم ها از کدام بخش می توانند وارد اتوبوس شوند.


او گفت: همچنین در این ایستگاه برای رفاه بیشتر نابینایان از موازئیک های مخصوص استفاده شده است تا به راحتی در طول ایستگاه تردد کنند.این کار یک طرح نوپا و جدیدی است و قبول داریم که دارای کم و کاستی های خواهد بود که به مرور زمان مشخص می شود و قطعا با اصلاح آنها طرح را تقویت و در ایستگاه های دیگر هم اجرا خواهیم کرد
نوری گفت: مدل این طرح را از کشورهای خارجی الگو برداری و پس از بررسی‌های زیادی که روی آن انجام دادیم با هماهنگی سازمان نابینایان اجرای آن را شروع کردیم. بنابراین اگر تنها یک نابینا هم از این کار ابراز رضایت کند برای ما کفایت می کند.
او از نصب تابلوهای بریل و همچنین نصب موزائیک‌های مخصوص کم‌ بینا و نابینایان در 8 ایستگاه BRT منطقه شرق تهران در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: طرح بعدی ما این است که اتوبوس‌های BRT را مجهز به اپراتور سخنگو کند تا معلولان و تمامی افراد از موقعیت ایستگاه ها مطلع شوند.


94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید