Performancing Metrics

حجم روابط تجاری ایران و هند 15 میلیاد دلار است | اتاق خبر
کد خبر: 331812
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 10:36
رئیس اتاق بازرگانی تهران:
ایسنا نوشت: رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه حجم روابط تجاری ایران و هند 15 میلیارد دلار است، می‌گوید که دو کشور پتانسیل‌های افزایش روابط اقتصادی با حجمی بالاتر از این را دارند.

اتاق خبر - خوانساری در نشست وزیر نفت و گاز هند و وزیر نفت ایران که عصر شنبه در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، با اشاره به روابط دیرینه این دو کشور به موقعیت‌های هند اشاره و خاطرنشان کرد: هند با توجه به مزایایی که دارد می‌تواند یکی از قدرت های نوظهور به حساب آید که این عوامل باعث می‌شود ارتباط اقتصادی هند و ایران در همه زمینه‌ها افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: هند از جمله کشورهایی است که در دوران تحریم اگرچه روابط خود را با ایران قطع نکرد اما سایه تحریم‌ها باعث شد روابط سیاسی و اقتصادی با آن به سطح دلخواه نرسد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: با این حال در دوران جدید پساتحریم دو کشور باید زمینه را برای افزایش روابط فراهم کنند و ایران بیشتر به کشورهایی توجه خواهد کرد که در دوران سخت در کنار آن بوده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه روابط اقتصادی ایران و هند باید از چارچوب مبادله کالا فراتر رود، گفت: روابط درازمدت ما می‌تواند در زمینه زیرساخت‌های تکنولوژی و فنی باشد و هند نیز اشتیاق زیادی برای همکاری‌های بین‌المللی با ایران دارد.

خوانساری با بیان اینکه هند گام‌های بلندی برای آغاز همکاری با ایران برداشته است، اظهار کرد: این همکاری‌ها بیشتر در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، مناطق آزاد، بنادر و دریاها خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران بزرگ‌ترین تشکل خصوصی اقتصادی کشور، نقش عمده‌ای در افزایش سطح فعالیت‌های تجاری دارد و ما برای گسترش روابط بین دو کشور در زمینه‌های تجاری و صنعتی آمادگی کامل خود را اعلام می‌کنیم.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید