Performancing Metrics

«ساندرز» پیروزی در ایالت «وایومینگ» را نصیبِ خود کرد | اتاق خبر
کد خبر: 331860
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 12:49
با وجود عدم تغییر در نتیجه نهایی؛
رقابت درون حزبی دموکرات ها در ایالت «وایومینگ» با پیروزی «ساندرز» پایان یافت حال آنکه کامیابی وی تاثیر چندانی بر کاهش برتری رقیب قدرتمندی چون «هیلاری» ندارد.

اتاق خبر- رقابت درون حزبی دموکرات ها در ایالت «وایومینگ» با پیروزی «ساندرز» پایان یافت حال آنکه کامیابی وی تاثیر چندانی بر کاهش برتری رقیب قدرتمندی چون «هیلاری» ندارد.

 

انتخابات درون حزبی دموکرات ها که دیروز شنبه در ایالت «وایومینگ» برگزار شد با پیروزی «برنی ساندرز» پایان یافت.

این هفتمین پیروزی پیاپی ساندرز در هشت رقابت درون حزبی است که دموکرات ها اخیرا انجام داده اند و نتیجه به دست آمده تا حدودی وی را برای کم کردن فاصله خود با «هیلاری کلینتون» که در حال حاضر در مقایسه با رقیب از تعداد هیات های انتخاباتی بیشتری برخوردار است، دلگرم کرده است.

وایومینگ ۱۴ هیات انتخاباتی دارد که به نسبت آراء بین دو رقیب دموکرات تقسیم می شود، بنابراین پیروزی ساندرز در این ایالت تاثیر چندانی در کاهش برتری هیلاری ندارد.

برآوردهای اولیه نشان می دهد که علیرغم پیروزی ساندرز، از آنجا که رقابت در وایومینگ فشرده بوده است، احتمالا هر دو رقیب در نهایت به طور مساوری از حمایت هفت هیات انتخاباتی برخوردار خواهند شد.

پیش از ورود به رقابت وایومینگ، هیلاری بیش از نیمی از ۲۳۸۳ هیات انتخاباتی مورد نیاز برای تبدیل شدن به نامزد نهایی حزب دموکرات را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در اختیار داشت حال آنکه ساندرز با اختلافی ۲۵۰ امتیازی از وی عقب است.

اختلاف هیلاری و ساندرز زمانی بیشتر می شود که تعداد هیات های انتخاباتی ویژه نیز به این تعداد اضافه شود. هیات های انتخاباتی ویژه شامل رهبران دموکراتی هستند که در کنوانسیون ماه جولای تصمیم می گیرند حمایت نهایی خود را از آنِ کدام نامزد انتخاباتی کنند.

رقابت درون حزبی دموکرات ها در حالی در ایالت وایومینگ پایان یافت که هیلاری و ساندرز خود را برای روز ۱۹ آوریل و حضور در رقابت حساس ایالت «نیویورک» آماده می کنند. نیویورک ۲۹۱ هیات انتخاباتی دارد یعنی ۱۰ درصد از مجموع هیات های انتخاباتی که ضامن تبدیل یکی از این دو نفر به نامزد نهایی حزب دموکرات است.

ایالت نیویورک حکم خانه را برای هیلاری دارد چرا که زمانی نمایندگی آن را در مجلس سنای آمریکا بر عهده داشت و تا اینجای کار نظرسنجی ها نشان می دهد که وی با ۱۰ درصد اختلاف نسبت به ساندرز برتری دارد.

در نهایت، لازم به یادآوری است که در جبهه جمهوریخواهان، «تد کروز» توانست در رقابتی که ماه میلادی گذشته (مارس) در وایومینگ داشت، رقیب قدرتمندی چون «دونالد ترامپ» را پشت سر بگذارد.

اختلاف ترامپ به کروز ۷۴۳ به ۵۲۰ هیات انتخاباتی است و کروز برای کم کردن فاصله خود با رقیب امید زیادی دارد.

 ناگفته نماند که طبق نظرسنجی جدید «رویترز – ایپسوس»، یک سوم از جمهوریخواهان مدافع ترامپ گفته اند در صورت عدم انتخاب وی به عنوان نامزد نهایی حزب، حمایت خود را از دیگر نامزد منتخب دریغ خواهند کرد.

منبع: مهر 

94106 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید