Performancing Metrics

موگرینی هفته آینده به ایران سفر می کند | اتاق خبر
کد خبر: 331875
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 13:35
وزیر خارجه استونی با بیان اینکه این کشور نامزد عضو غیردائم شورای امنیت است، از سفر هفته آینده موگرینی به ایران خبر داد.

اتاق خبر: مارینا کالجوراند وزیر خارجه استونی که صبح امروز یکشنبه به ایران سفر کرده است در نشست مشترک با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت: برای من مایه افتخار است که به جمهوری اسلامی سفر داشتم و امیدوارم که در آینده بتوانیم به همکاری های خود ادامه دهیم.

وزیر خارجه استونی با اشاره به سابقه روابط میان دو کشور گفت: به دلیل دشواری های سیاسی که وجود داشت نتوانستیم روابط خود را افزایش دهیم. اکنون این زمینه برای همکاری ها وجود دارد.

مارینا کالجوراند با بیان اینکه استونی نامزد عضو غیردائم شورای امنیت است، توضیح داد: ما به عنوان عضو اتحادیه اروپا دارای روابط خوبی با ایران هستیم و تشکر می کنم از آقای وزیر برای اعلام آمادگی‌شان جهت همکاری بیشتر.

وی خبر از سفر هفته آینده موگرینی به ایران داد و گفت: در این سفر روابط میان اتحادیه اروپا و ایران افزایش خواهد یافت.

وزیر خارجه استونی ادامه داد: خوشحال هستم که همراه با هیات اقتصادی استونی در ایران حضور دارم و ملاقاتی نیز با اتاق بازرگانی ایران خواهم داشت. اسلونی یک کشور پیشرو در خصوص IT هست و زمینه های بسیاری برای همکاری میان دو کشور وجود دارد.

مارینا کالجوراند با بیان اینکه پارلمان استونی در سال گذشته ایجاد شد، اظهار داشت: امیدوارم گروه های دوستی و پارلمانی ایران و استونی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کمتر از یک روز است که در ایران حضور دارم، ادامه داد: در همین مدت کوتاه از روابط گرم و دوستانه خوشحال شدم و  بسیار خورسندم که در ایران حضور دارم و از جناب وزیر تشکر می‌کنم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید